/  / Nowe Polo już w Polsce

PREZENTACJA | Nowe Polo już w Polsce

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Najnowsza generacja Polo po raz pierwszy w Polsce zaprezentowana została podczas Poznań Motor Show (27-30 marca), pierwsze egzemplarze w salonach dostępne będą pod koniec kwietnia.

Na uwagę zasługują szczególnie nowe silniki spełniające wymagania normy EU 6 oraz systemy Infotainment i wspomagające kierowcę. Cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki zużywają teraz nawet o 21 procent mniej paliwa.

Kierowca pod ochroną
Volkswagen będzie oferował Polo z nowym zawieszeniem Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. Równocześnie do nowego auta wprowadzone zostały liczne systemy wspomagające, znane z Golfa. Należy do nich seryjny hamulec multikolizyjny. Gdy w trakcie wypadku w nasz samochód uderzy inny pojazd – czy to z przodu czy z tyłu – system samoczynnie zahamuje za nas. Dzięki temu ograniczone zostanie niekontrolowane przemieszczanie się samochodu w trakcie wypadku. Co ważne, kierowca w razie potrzeby ma możliwość skręcenia kołami i ominięcia przeszkody. Producent chwali się, że nowe Polo wyposażone zostało w czujnik zmęczenia kierowcy, który w odpowiednim momencie zasygnalizuje mu, że właśnie czas zrobić sobie przerwę w podróży. Volkswagen zainstalował ponadto w Polo automatyczny tempomat ACC wraz z dodatkową funkcją obserwacji otoczenia Front Assist. System informuje kierowcę o możliwości wypadku, w sytuacji, gdy znalazł się on zbyt blisko innego samochodu. Nie dość tego, Polo zostało wyposażone w funkcję awaryjnego hamowania w mieście, która ratuje kierowcę w sytuacji, gdy zagapi się podczas jazdy przy małych prędkościach (do 30 km/h). Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.



Rozrywka i wsparcie
Systemy radiowe i nawigacyjne Polo opracowano od nowa. Auto wyposażone zostało w drugą generację tzw. systemu Infotainment (MIB). Główna zmiana – jak podkreślają przedstawiciele producenta - polega na powiększeniu rozmiaru ekranu dotykowego. Pojawiły się też nowe udogodnienia, np. możliwość podłączenia naraz dwóch telefonów do zestawu Bluetooth. Nowe Polo, dzięki funkcji MirrorLink, umożliwia oglądanie na ekranie nawigacji lub radioodtwarzacza obrazu wyświetlanego na smartfonie. Dzięki temu w wygodny sposób możemy obsługiwać różne niezbędne nam w drodze aplikacje np. Yanosika.  Software i hardware systemu Infotainment nawiązuje do większego Golfa i w zależności od wersji oferuje także funkcje takie jak: Audio Streaming z Bluetooth, czujnik zbliżeniowy oraz podłączenie telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+.

Nowe silniki
Volkswagen przygotował nową ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych, które - jak zapewnia producent  - są nawet o 21 proc. oszczędniejsze od swoich poprzedników. Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy 44 kW/60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 55 kW/75 KM (MPI) oraz 66 kW/90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 81 kW/110 KM (TSI).
Tak jak wcześniej, także w przypadku aktualnego Polo w ciągu roku zadebiutuje wersja BlueGT. Silnik będzie rozwijał moc 110 kW/150 KM zamiast 103 kW/140 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną ze 132 kW/180 KM do 141 kW/192 KM.

Nowością w Polo są również trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym.

Układ kierowniczy i światła LED
W Polo zadebiutuje nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy wbudowany bezpośrednio w kolumnę kierowniczą. Układ ten – zdaniem producenta - charakteryzuje się wyjątkowo precyzyjnymi reakcjami oraz bardzo dobrym izolowaniem od nierówności podłoża. System pracuje z przekładnią kierowniczą (przekładnia ślimakowa) napędzaną silnikiem elektrycznym.
Na jesieni pojawi się Polo wyposażone wyłącznie w światła LED-owe. Producent przypomina, że są one nie tylko oszczędniejsze, ale także lepiej od tradycyjnych doświetlają przestrzeń przed samochodem. Przedstawiciele VW przekonują, że jest to obecnie jedyny w swojej klasie samochód w pełni wyposażony w takie światła.


Nowy wygląd zewnętrzny

Jak przyznaje producent, w nowym Polo można znaleźć więcej nowości w zastosowanych rozwiązaniach technologicznych niż w wyglądzie auta. I tu jednak widoczne są pewne zmiany. Przednia część nadwozia, dzięki nowemu kształtowi zderzaka i większemu dolnemu wlotowi powietrza, stała się wyraźnie bardziej trójwymiarowa i sportowa. Nowa chromowana listwa ozdobna łączy oba reflektory przeciwmgielne i optycznie poszerza Polo. Jednocześnie dzięki tej listwie optyczny punkt ciężkości przesunął się ku dołowi. Nowy Volkswagen ma 3.972 mm długości (+ 2 mm), 1.682 mm szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1.453 mm wysokości.

Seryjnie i za dopłatą
Podobnie jak przy dotychczasowym modelu, także Polo z roku 2014 oferowane jest w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline oraz jako wersje: Blue GT, GTI, BlueMotion i Cross.

Do wyposażenia seryjnego Polo Trendline należą: ESC, światła do jazdy dziennej, 14-calowe obręcze kół (stalowe), dzielona tylna kanapa, podwójna podłoga w bagażniku, nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, centralny zamek z pilotem oraz wskaźnik ciśnienia w oponach. Wyposażenie Polo Comfortline obejmuje: 15-calowe obręcze stalowe, Pakiet elementy skórzane (kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą), elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, system Start-Stop (dla silników BMT). Polo Highline wyposażone jest seryjnie w: 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, światła przeciwmgielne, podłokietnik, sportowe fotele, kierownicę multifunkcyjną, komputer pokładowy, klimatyzację Climatic, radio Composition Touch oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Jako opcja dostępne są takie nowe elementy, jak elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, automatycznie włączające się światła oraz kamera cofania. Podobnie jak poprzednik, nowe Polo oferowane jest także z dużym, panoramicznym otwieranym dachem.

 
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane