/  / Nowe DS 4 – Więcej crossovera

Nowe DS 4 – Więcej crossovera

null
© DS
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Francuzi zafundowali modelowi DS 4 gruntowny lifting. W gamie pojawia się równocześnie nowa wersja Crossback – czyli propozycja dla klientów, którzy lubią auta typu crossover.


W swoim najnowszym wcieleniu DS 4 będzie oferowany na rynku nie w jednej, lecz w dwóch wersjach. Obok "zwykłej" odmiany 5-drzwiowej do salonów wjedzie też DS 4 Crossback – wyróżniający się prześwitem zwiększonym o 30 mm oraz dodatkowymi elementami stylistycznymi takimi jak np. szerokie czarne koła, nakładki na nadkola, grill i czarne spojlery, a także relingi dachowe.

Marka znad Sekwany zdecydowała się przygotować Crossbacka w odpowiedzi na duże zainteresowanie, jakim wśród kupujących cieszą się samochody ze stylistyką a'la crossover. I to nie tylko w samej Europie.

W kontakcie ze światem
Podobnie jak pozycjonowaną wyżej "piątkę", tak i nowe DS 4 zdobi pas przedni – DS Wings z reflektorami DS LED Vision – nawiązujący do stylu kultowej gamy DS sprzed lat. Reflektory łączą technologię diod LED i lamp ksenonowych (35 W, z modułem doświetlania zakrętów) z sekwencyjnymi kierunkowskazami diodowymi.

Reflektory stanowią ważny element stylistyki maski DS 4, a jednocześnie zapewniają wysokiej jakości wiązkę światła – o 51% intensywniejszą w przypadku świateł mijania. Razem ze światłami przeciwmgielnymi LED z funkcją doświetlania zakrętów zainstalowano z przodu DS-a łącznie 84 moduły diod LED.

Co warto podkreślić, DS 4 to pierwszy model tej marki (i w ogóle pierwszym samochodem grupy PSA), który jest wyposażony w protokół CarPlay i pozostaje kompatybilny z najnowszymi urządzeniami iPhone. Kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 7" umożliwia dostęp do wszystkich funkcjonalności pojazdu (stąd rezygnacja z 12 przełączników na desce rozdzielczej), a przede wszystkim pozwala na korzystanie z usługi New Mirror Screen, tj. wyświetlania ekranu smartfona (Androida oraz iOS) na dotykowym tablecie pokładowym.

Do wyboru, do koloru
Cechą wyróżniającą wszystkie modele DS są szerokie możliwości personalizacji. Oferta personalizacji była dostępna już w modelu DS 3, a teraz pojawia się w DS 4. Nowa "czwórka" proponuje własną wizję dwukolorowego nadwozia dzięki wyborowi czterech kolorów dachu i spojlerów (czarny Noir Perla Nera, oberżynowy Whisper, granatowy Bleu Virtuel, pomarańczowy Orange Tourmaline) z możliwością połączenia ich z odpowiednimi elementami nadwozia: obudowami lusterek bocznych oraz kołpaczkami kół.

Oferowane kolory lakieru dachu i pozostałej części nadwozia dają łącznie 38 różnych kombinacji, już z uwzględnieniem czterech nowych kolorów: granatowego Bleu Encre, pomarańczowego Orange Tourmaline, grafitowego Gris Artense oraz czerwonego Rouge Rubis.

Mały benzyniak z turbo
W gamie DS 4 zdecydowano się również na zmiany w gamie oferowanych jednostek napędowych. Bazowym silnikiem benzynowym stanie się teraz 3-cylindrowa konstrukcja PureTech z turbodoładowaniem. Motor generuje maksymalnie moc 130 KM przy 5500 obr./min.; oznacza to 9% przyrost mocy w stosunku do poprzedniego silnika VTi 120. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 230 Nm (44-procentowy przyrost w porównaniu z jednostką VTi 120) – i to już od 1750 obr./min., a nie jak dotychczas od 4250 obr./min.

Według danych fabrycznych, nowe DS 4 z silnikiem PureTech 130 S&S oraz manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach legitymuje się średnim spalaniem na poziomie od około 4,9 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane