/  / Nowe BMW X1 na 3 cylindry

Nowe BMW X1 na 3 cylindry

null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Miesiąc po rynkowej premierze nowego BMW X1 w gamie "bawarczyka" pojawi się silnik benzynowy z trzema cylindrami. Motor rozwija moc 136 koni.

W momencie premiery rynkowej nowego BMW, która na rynku niemieckim nastąpi w październiku, gama X1 obejmować będzie wyłącznie jednostki czterocylindrowe. Benzynowce generują moc maksymalnie 192 KM (xDrive20i/sDrive20i) lub 231 KM (xDrive25i). Natomiast wśród diesli na klientów czekać będą do wyboru odmiany 150-konna (sDrive18d), 190 KM (xDrive20d) lub 231 KM (xDrive25d). Za wyjątkiem bazowej odmiany wysokoprężnej dostępny będzie napęd 4x4.

Według oficjalnych danych fabrycznych, średnie zużycie paliwa dla najbardziej ekonomicznej wersji zaczyna się w cyklu mieszanym od około 4,1 l/100 km (109 g CO2/km).

Co ciekawe, mniej więcej miesiąc później paletę silnikową X1 uzupełnią następujące odmiany, ale trzycylindrowe: sDrive18i (136 KM) oraz sDrive16d (116 KM). Seryjnie dostępne będą z przekładnią manualną o 6 biegach, a opcjonalnie – z 6-biegowym "automatem" Steptronic.

Ile taka przyjemność kosztuje?
Na rynku niemieckim 136-konna "benzyna" z napędem na przednie koła kosztować będzie od 29 950 euro. W przypadku gamy silników dieslowskich najtańszą dostępną aktualnie wersję – czyli sDrive 18d – wyceniono natomiast od 32 900 euro.

Jak deklaruje producent, średnie spalanie dla wersji sDrive18i zaczyna się od około 5,1 l/100 km (119 g CO2/km).


Więcej informacji na temat BMW X1 po zmianach generacyjnych znaleźć można: TUTAJ
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane