/  / Nowe BMW M3 oraz M4 Coupe

Nowe BMW M3 oraz M4 Coupe

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowe BMW M3 sedan i BMW M4 coupe to innowacyjna interpretacja wyczynowego samochodu sportowego w wydaniu BMW M GmbH, a zarazem kolejna ewolucja filozofii BMW M, konsekwentnie rozwijanej w piątej już generacji M3.

Czwarta generacja BMW M3 coupe znalazła ponad 40 000 nabywców, a teraz historię sukcesów pisać będzie BMW M4 coupe, które nazwą "M4" nawiązuje do nowego modelu, na którym je oparto. Po raz pierwszy w tym samym momencie co coupe na rynek wjeżdża także wariant 4-drzwiowy, nazwany zgodnie z logiką BMW M3 limuzyna.

"Od czterech generacji modelowych BMW M3 łączy w sobie geny sportu motorowego z nieograniczoną codzienną funkcjonalnością, dając w efekcie ekscytującą całość - tłumaczy Friedrich Nitschke, prezes zarządu BMW M GmbH. "BMW M3 limuzyna i BMW M4 coupe konsekwentnie kontynuują tę ideę".

"Silnik jest sercem każdego modelu BMW M: nowa jednostka 6-cylindrowa turbo łączy w sobie zalety wysokoobrotowego silnika wolnossącego z zaletami technologii turbo. Konsekwentna koncepcja budowy w lekkich technologiach pozwoliła na obniżenie masy o około 80 kg w porównaniu z poprzednim modelem. BMW M3 i BMW M4 przenoszą technikę i technologię wyczynową na zwykłe drogi. Tysiące okrążeń na legendarnej Północnej Pętli Nuerburgringu, najbardziej wymagającego toru wyścigowego świata, pozwalają na dopracowanie do perfekcji. Benedyktyńska cierpliwość i precyzja w pracach konstrukcyjnych uczyniły z obu tych modeli wyczynowe samochody, które ustanawiają nowe wzorce w dziedzinach koncepcji ogólnej, prowadzenia i zwinności"

Skonstruowany od podstaw specjalnie dla BMW M3 i BMW M4 coupe, wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii M TwinPower Turbo rozwija maksymalną moc 431 KM oraz bardzo wysoki i dostępny w szerokim zakresie obrotów maksymalny moment obrotowy 550 Nm, tym samym przebijając parametry poprzedniego silnika BMW M3 na polu momentu obrotowego o niemal 40%.

Natomiast zużycie paliwa i emisja spalin zostały obniżone według danych producenta aż o około 25%. Przyspieszenie do 100 km/h trwa w obu modelach 4,1 s (z opcjonalną, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów M).

W porównaniu z poprzednim modelem masa własna została obniżona o 80 kg (w zależności od wyposażenia), co przyczynia się do poprawy dynamiki jazdy. Homologacyjna masa własna BMW M4 coupe wynosi teraz 1497 kg.

Uzyskanie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki konsekwentnemu stosowaniu inteligentnych technologii lekkiej konstrukcji. Wśród nich znajdziemy m.in. lekkie materiały jak wzmacniany włóknem węglowym plastik czy aluminium stosowane do budowy wielu elementów układu jezdnego i karoserii. Oba modele mają na przykład dach z karbonu.

Do najważniejszych celów, jakie stawiali sobie twórcy BMW M3 sedan i BMW M4 coupe, należała nieograniczona przydatność wyścigowa. Dlatego w obu modelach znajdziemy układy chłodzenia o wydajności wyczynowej, które zapewnią w każdych warunkach optymalną temperaturę pracy silnika, układu turbodoładowania i skrzyni biegów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane