/  / Nowe BMW M3 i BMW M4 Coupe

Nowe BMW M3 i BMW M4 Coupe

BMW|
null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowe BMW M3 Limuzyna i M4 Coupe to interpretacja wyczynowego samochodu sportowego w wydaniu BMW M GmbH – i kolejna ewolucja filozofii BMW M, konsekwentnie rozwijanej w piątej już generacji M3.

Czwarta generacja BMW M3 coupe znalazła ponad 40 000 nabywców, a teraz historię sukcesów pisać będzie BMW M4 coupe, które nazwą "M4" nawiązuje do nowego modelu, na którym je oparto. Po raz pierwszy w tym samym momencie co coupe na rynek debiutuje także wariant 4-drzwiowy, nazwany zgodnie z logiką BMW M3 limuzyna.

"Od czterech generacji modelowych BMW M3 łączy w sobie geny sportu motorowego z nieograniczoną codzienną funkcjonalnością, dając w efekcie ekscytującą całość - tłumaczy Friedrich Nitschke, prezes zarządu BMW M GmbH. "BMW M3 limuzyna i BMW M4 coupe konsekwentnie kontynuują tę ideę".

"Silnik jest sercem każdego modelu BMW M: nowa jednostka 6-cylindrowa turbo łączy w sobie zalety wysokoobrotowego silnika wolnossącego z zaletami technologii turbo. Konsekwentna koncepcja budowy w lekkich technologiach pozwoliła na obniżenie masy o około 80 kg w porównaniu z poprzednim modelem. BMW M3 i BMW M4 przenoszą technikę i technologię wyczynową na zwykłe drogi. Tysiące okrążeń na legendarnej Północnej Pętli Nuerburgringu, najbardziej wymagającego toru wyścigowego świata, pozwalają na dopracowanie do perfekcji. Benedyktyńska cierpliwość i precyzja w pracach konstrukcyjnych uczyniły z obu tych modeli wyczynowe samochody, które ustanawiają nowe wzorce w dziedzinach koncepcji ogólnej, prowadzenia i zwinności"

Skonstruowany od podstaw specjalnie dla BMW M3 i BMW M4 coupe, wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii M TwinPower Turbo rozwija maksymalną moc 431 KM oraz bardzo wysoki i dostępny w szerokim zakresie obrotów maksymalny moment obrotowy 550 Nm, tym samym przebijając parametry poprzedniego silnika BMW M3 na polu momentu obrotowego o niemal 40%.

Natomiast zużycie paliwa i emisja spalin zostały obniżone według danych producenta aż o około 25%. Przyspieszenie do 100 km/h trwa w obu modelach 4,1 s (z opcjonalną, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów M).

W porównaniu z poprzednim modelem masa własna została obniżona o 80 kg (w zależności od wyposażenia), co przyczynia się do poprawy dynamiki jazdy. Homologacyjna masa własna BMW M4 coupe wynosi teraz 1497 k
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane