/  / Nowe BMW 7 – Naszpikowane techniką

Nowe BMW 7 – Naszpikowane techniką

null
© BMW
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto nowy rywal Audi A8 oraz Mercedesa Klasy S po zmianach generacyjnych. BMW Serii 7 wyróżnia się lekką konstrukcją, wysokim komfortem oraz zastosowaniem najnowszych zdobyczy techniki.

Aby móc równać się z najlepszymi w klasie, BMW Serii 7 oferuje najnowsze zdobycze techniki, jakimi może aktualnie pochwalić się marka z Bawarii. W konstrukcji kabiny pasażerskiej inżynierowie zdecydowali się zastosować – obok aluminium i stali – również plastik wzmocniony włóknem węglowym (CFRP). To rozwiązanie, które do tej pory znaliśmy w BMW z modeli i3 oraz i8.

Nowe BMW Serii 7 mierzy 5098 mm długości, czyli odrobinę więcej niż poprzednik. Natomiast odmiana z powiększonym rozstawem osi jest dłuższa od zwykłej "siódemki" o 139 mm – a zarazem o 18 mm przewyższa na długość swojego własnego poprzednika. Mimo tych zmian, limuzyna może pochwalić się masą obniżoną nawet o 130 kg. Gdyby nie dodatkowe elementy podnoszące komfort i bezpieczeństwo nowa "siódemka" byłaby lżejsza od poprzedniczki aż o ponad 200 kg.

Według oficjalnych danych fabrycznych, najlżejsza w gamie wersja nowej Serii 7 waży 1725 kg. To mniej niż np. obecne BMW 5 kombi.


Sterowanie gestami
Topowa limuzyna BMW ma rozpieszczać komfortem – nowe wcielenie "siódemki" również i pod tym względem nie rozczarowuje. Do auta można zamówić takie elementy jak np. aktywną wentylację foteli i funkcję masażu dla kierowcy i przedniego pasażera, ogrzewanie siedzeń, kierownicy, podłokietników w drzwiach i konsoli centralnej, jak również nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond surround sound oraz panoramiczny szklany dach z systemem zmiany zabarwienia.

W standardzie oferowane będzie pneumatyczne resorowanie z automatycznym samopoziomowaniem obu osi, jak również dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC.

W BMW 7 – jako nowość światową – wprowadzono możliwość sterowania systemem infotainment z wykorzystaniem predefiniowanych ruchów dłoni. Użytkownik gestem ręki może np. regulować głośność odtwarzanej muzyki, jak również odebrać – lub odrzucić – przychodzące połączenie telefoniczne.

Auto potrafi również samo zaparkować w garażu lub wpasować się w lukę parkingową. Kierowca – stojąc obok pojazdu po jego opuszczeniu – wykorzystuje podczas manewru funkcję zdalnego sterowania umieszczoną w "inteligentnym" kluczyku BMW Display Key. Problemem nie będzie też samodzielne wykonanie przez samochód manewru odwrotnego, tak aby kierowca mógł tylko zająć miejsce za sterami i od razu ruszyć w drogę.

O zaawansowaniu technologicznym nowej BMW 7 świadczy ponadto możliwość opcjonalnego wyposażenia auta w laserowe lampy główne z systemem przeciwoślepieniowym o zasięgu 600 metrów. Omawiane rozwiązanie wcześniej dostępne było tylko w BMW i8.

Hybryda z wtyczką
Dla nowego BMW 7 wybrać będzie można silniki sześcio- lub ośmiocylindrowe, które standardowo współpracują z 8-stopniową skrzynią automatyczną Steptronic. Bazowa wersja – i póki co jedyny dostępny aktualnie w gamie diesel (730d) – generuje moc 265 koni przy 4000 obr./min. oraz maksymalnie do 620 Nm momentu obrotowego, w przedziale 2000-2500 obr./min.

Według oficjalnych danych fabrycznych dla BMW 730d, średnie spalanie w cyklu mieszanym zaczyna się od około 4,5 l/100 km.

Jeszcze mniej paliwa potrzebuje natomiast wersja BMW 740e – czyli hybryda typu plug-in z silnikiem benzynowym i elektrycznym. To kolejna technologia, którą przejęto wprost z palety BMW i. Łączna moc systemowa wynosi 326 KM.

Hybrydowa "siódemka" zapewnia średnie spalanie na poziomie od około 2,1 l/100 km. W trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną auto jest w stanie pokonać dystans do 40 km.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane