/  / Jeszcze lepsze Audi A8

Jeszcze lepsze Audi A8

Audi|
Audi A8 - 2013
© IBRM Samar
Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013Audi A8 - 2013

Audi zmodernizowało swoją flagową limuzynę A8. Nowe systemy wsparcia i innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED sprawiają, że jazda A8 jest jeszcze bardziej komfortowa.

Dzięki modelowi A8 Audi od dawna ma swoje stałe miejsce w czołówce innowacyjnych producentów luksusowych samochodów. Największą chyba zaletą tej dużej limuzyny jest lekka konstrukcja: ciężar własny Audi A8 3.0 TFSI quattro ze standardowym rozstawem osi to tylko 1830 kg (najlepszy wynik wśród konkurentów z napędem na cztery koła).

Decydującym czynnikiem sprawiającym, że waga samochodu jest tak niska, jest karoseria wykonana prawie w całości z aluminium konstrukcja Audi Space Frame (ASF), ważąca jedynie 231 kg.

Nowe Audi A8 to największy dostępny obecnie na rynku model segmentu luksusowych limuzyn. Jego długość to 5,14 m, rozstaw osi: 2,99 m, szerokość: 1,95 m, a wysokość: 1,46 m. Model A8 L jest dłuższy i ma większy o 13 cm rozstaw osi.

W przypadku obu wariantów karoserii bagażnik o pojemności nawet do 520 litrów jest dzięki jego przekonstruowaniu bardziej pakowny. Dodatkowe rozwiązania mające na celu wytłumienie wnętrza zmniejszyły i tak już niski poziom hałasów.

Dynamiczna stylistyka Audi A8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazista. Maska silnika, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i zderzak mają mocniej zarysowane kontury, a reflektory wydają się bardziej płaskie.

Na życzenie marka wyposaża swą flagową limuzynę w innowacyjne diodowe reflektory Matrix LED. Jednostki świateł drogowych składają się w nich z 25 diod świetlnych, które zapalają się pojedynczo, zależnie od sytuacji, a które można również w zależności od potrzeb wyłączać lub przyciemniać.

Dzięki takiemu rozwiązaniu system oświetlenia drogi może bardzo precyzyjnie reagować na nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące przed nami pojazdy. Nie oślepia ich, równocześnie zawsze we właściwy sposób oświetlając tor jazdy.

Światła tylne samochodu także zostały przeprojektowane i przebudowane.

Niezależnie od wersji silnikowej (z wyjątkiem modelu S8) ujście układu wydechowego to dwie duże, trapezowate końcówki rur wydechowych, umiejscowione na prawym i lewym krańcu tyłu pojazdu. Delikatne chromowane listwy i polerowane na wysoki połysk czarne obramowania okien podkreślają zmienioną stylistykę auta.

Klienci mają do wyboru dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych. Rozmiary kół sportowej wersji S8 to 21 cali.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane