/  / Nowe Audi A4 – Ewolucja zamiast rewolucji

Nowe Audi A4 – Ewolucja zamiast rewolucji

null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto Audi A4 nowej generacji. "Bawarczyk" zawita do salonów pod koniec roku, dostępny jednocześnie jako sedan oraz kombi. W najmocniejszej wersji nowe Audi A4 generuje ponad 270 KM.

Zmiana generacyjna w Audi A4 nie przyniosła rewolucji – lecz ewolucję. Najwyraźniej tego właśnie oczekują sami klienci, którym do gustu przypadła elegancka i sportowa stylistyka poprzedniej wersji. Nie znaczy to jednak, że w A4 kilku rzeczy nie dało się poprawić.

Nowa "czwórka" wymiarami zewnętrznymi nieznacznie góruje nad poprzednikiem. Sprawia też wrażenie auta, które pewniej stoi na drodze. W zmodyfikowanym układzie atrapy chłodnicy można dopatrzyć się pewnych podobieństw do studyjnego projektu Audi Prologue.

Ciekawy elementem podkreślającym wizualnie Audi A4 są – dostępne jako opcja – reflektory diodowe lub Matrix LED wraz z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Nowe Audi A4 i podstawowe wymiary:
- długość: 4,73 m
- szerokość: 1,84 m
- wysokość: 1,43 m
- rozstaw osi: 2,82 m
- współczynnik Cw: 0,23 dla sedana lub 0,26 dla kombi
- bagażnik: 480 l dla sedana oraz 505 litrów dla kombi (maksymalnie 1510 l)

Wymiary nowego A4 wzrosły, jednak "bawarczyk" przeszedł jednocześnie kurację odchudzającą. W zależności od wybranej wersji silnikowej waży mniej niż poprzednik nawet o 120 kg. I tak np. dla odmiany bazowej z jednostką 1.4 TFSI strzałka na wadze pokazuje tylko 1320 kg (bez kierowcy).


Od 150 do 272 koni
Nowe Audi A4 oferować będzie początkowo siedem różnych wersji silnikowych w gamie: trzy TFSI i cztery TDI. Ich moc znacznie wzrosła. Najsłabszy silnik rozwija teraz 150, a najsilniejszy – 272 KM. Producent podkreśla, że przy wzroście mocy zużycie paliwa spadło nawet o 21%. Wersja A4 2.0 TDI ultra zadowala się średnio 3,7 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 95 g dwutlenku węgla na kilometr (A4 Avant: 3,8 l/100 km).

Wśród jednostek benzynowych na uwagę zasługuje wersja 2.0 TFSI ultra o mocy 190 KM, który według zapowiedzi producenta potrzebuje w cyklu mieszanym od około 4,8 l/100 km (A4 Avant: od 5 l/100 km). W omawianym motorze zastosowano całkowicie nowy sposób spalania mieszanki paliwowo-powietrznej.

Bogactwo wyboru
Wyposażenie seryjne nowego Audi A4 obejmuje takie elementy jak m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 190 KM) oraz kolorowy wyświetlacz MMI 7-calowy.

Najnowsze zdobycze techniki, w jakie "uzbrojono" limuzynę z Ingolstadt to m.in. Audi virtual cockpit, reflektory diodowe Matrix LED, Audi smartphone interface, nagłośnienie Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D, Audi phone box umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego, wyświetlacz informacji typu head-up, a także gama nowych systemów wsparcia kierowcy oraz usługi Audi connect.

Opcjonalnie dostępny jest też dynamiczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz amortyzatory o regulowanej sile tłumienia, gdzie kierowca sam wybiera jedno z dwóch możliwych ustawień – sportowe lub komfortowe.

Oba ustawienia amortyzatorów zintegrowano ze sterownikiem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który jest na liście wyposażenia standardowego dla wersji silnikowych od 190 KM wzwyż.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane