/  / Nowa Toyota z dieslem BMW

Nowa Toyota z dieslem BMW

Toyota Avensis Kombi 2015
© IBRM Samar
Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015Toyota Avensis Kombi 2015

Gruntownie zmodernizowana Toyota Avensis – rynkowy debiutant roku 2015 – ma w gamie dostępnych wersji m.in. dwa nowe silniki Diesla. Silniki, które pochodzą od BMW.

Dwa wspomniane silniki dla Avensisa to turbodiesle 1.6 D-4D oraz 2.0 D-4D, które jako konstrukcje BMW zostały zmodyfikowane pod kątem oczekiwań Toyoty. Pierwszy ze wspomnianych silników rozwija maksymalnie moc 112 koni przy 4000 obr./min. oraz 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min.

Według oficjalnych danych fabrycznych, tak wyposażony Avensis z 6-stopniową skrzynią manualną zapewnia przyspieszenie do "setki" w czasie około 11,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Drugi dostępny w gamie Avensisa turbodiesel – czyli nowa konstrukcja 2.0 D-4D – rozwija maksymalnie 143 KM przy 4000 obr./min. oraz 320 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h kierowca potrzebuje około 9,5 sekundy, przy prędkości maksymalnej wynoszącej 200 km/h.

Zaczęło się od Toyoty Verso
Pierwszym modelem japońskiej marki, pod maskę którego trafił diesel BMW, okazał się minivan Toyota Verso. Do jego napędu – obok wersji benzynowych – wybrano właśnie jednostkę 1.6 D-4D o mocy 112 koni.

Co ciekawe, ten sam silnik 1.6 znalazł zastosowanie jako jedna z wersji napędowych dla kompaktowego Aurisa po niedawnych zmianach modernizacyjnych.

Współpraca na linii BMW-Toyota
Współpraca koncernu niemieckiego i japońskiego nie ogranicza się tylko do jednostek wysokoprężnych. Firmy szykują równolegle modele sportowe nowej generacji, jak również dzielą się wiedzą w zakresie technologii napędu ogniw paliwowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane