/  / Nowa Toyota Yaris. Zobacz co się zmieniło

Nowa Toyota Yaris. Zobacz co się zmieniło

null
© Toyota
nullnullnullnull

Tak prezentuje się odświeżona wersja Yarisa III. W ramach face-liftingu do gamy Toyoty dołączył 1,5-litrowy benzyniak o większej mocy i momencie obrotowym niż poprzedni silnik 1.33.

Nowy układ przodu Yarisa ma mocniej zarysowaną strukturę z naciskiem na linie poziome, podkreślające niskie położenie środka ciężkości. Przeprojektowano też obudowy zintegrowanych świateł przeciwmgielnych. Lampy LED do jazdy dziennej wyposażono w światłowody.

Zaprojektowane na nowo lampy z tyłu rozciągają się od błotników aż na pokrywę, która także ma nowy wygląd. Zależnie od wersji wyposażeniowej, tylne lampy mogą mieć światła stop z diodami LED oraz światła pozycyjne ze światłowodami.

Paletę kolorów nadwozia Yarisa uzupełniono o dwie nowe propozycje (Nebula Blue i Tokyo Red), zwiększając tym samym gamę dostępnych odcieni do dziesięciu. W ofercie pojawiły się trzy nowe wzory kół: 15-calowe srebrne kołpaki, wieloramienne 15-calowe obręcze ze stopów lub polerowane koła "16".

Co w kabinie?
Zmiany we wnętrzu objęły nowe kolory i detale wykończenia oraz nowe wzory tapicerki, a także bardziej ergonomiczny projekt deski rozdzielczej. Zestaw przyrządów na tablicy rozdzielczej ma teraz układ z dwoma analogowymi wskaźnikami po bokach kolorowego wyświetlacza o przekątnej 4,2 cala. Trójramienna kierownica ma zaś nowy wygląd dzięki wstawkom w kolorze Piano Black.

Inne zmiany obejmują nawiewy, błękitne podświetlenie wskaźników oraz wygodniejsze w użyciu sterowanie różnymi funkcjami za pomocą ekranu multimedialnego i przycisków na konsoli centralnej.

W wersji podstawowej szara tablica rozdzielcza komponuje się z nową tapicerką z czarnej tkaniny o wyróżniającym się deseniu. W wersji Premium tkanina tapicerki ma fakturę o kolorze przechodzącym od czerni do szarości, zaś tablica przyrządów i miękkie, górne wykończenie drzwi są ciemnoszare i mają fakturę skóry.

W wersji Premium z pakietem Style tę samą tapicerkę połączono z czarnym wykończeniem tablicy przyrządów i drzwi.

Nowy silnik benzynowy 111 KM pochodzi z Polski
Konstrukcja 1.33 została zastąpiona przez silnik benzynowy 1.5 spełniający wymagania Euro 6c, zgodnie z nowym standardem testowania zużycia paliwa i emisji spalin w rzeczywistych warunkach drogowych (norma RDE). W porównaniu z poprzednikiem omawiana jednostka ma o 10% więcej mocy i momentu obrotowego, a jest przy tym o 12% oszczędniejsza i ma najniższą w omawianej klasie emisję CO2 (średnio od 75 g/km).

Wolnossący motor o pojemności 1496 cm3 rozwija moc 111 koni przy 6000/min. oraz moment obrotowy rzędu 136 Nm przy 4400/min. W porównaniu poprzedniej konstrukcji 1.33 benzyniak rozpędza auto do setki o 0,8 sekundy szybciej (11,0 zamiast 11,8 s). Przy wyprzedzaniu na piątym biegu od 80 do 120 km/h zyskujemy zaś ponad jedną sekundę (17,6 zamiast 18,8 s).

Inżynierom udało się osiągnąć sprawność silnika 1.5 na poziomie aż 38,5%. Wynik ten uzyskano stosując wysoki stopień sprężania 13,5:1, chłodzony układ recyrkulacji spalin oraz rozszerzony system zmiennych faz rozrządu, umożliwiający przechodzenie z cyklu Otto do cyklu Atkinsona dla zapewnienia optymalnej sprawności w różnych warunkach jazdy.

Miejscem produkcji nowej jednostki 1.5 Dual VVT-iE jest polski zakład koncernu w Jelczu-Laskowicach.

Toyota Safety Sense w standardzie
Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense jest dostępny u Yarisa we wszystkich wersjach. Zestaw obejmuje system ochrony przedzderzeniowej z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), automatyczne światła drogowe (AHB) oraz funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, a także – w średnich i wyższych wersjach wyposażenia – funkcję rozpoznawania znaków drogowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane