/  / Nowa Toyota Aygo jedzie do salonów

Nowa Toyota Aygo jedzie do salonów

null
© Toyota
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto pierwsze oficjalne zdjęcia modelu Toyota Aygo nowej generacji, który został pokazany z okazji targów w Genewie. Nowe Aygo pojawi się na polskim rynku w drugiej połowie 2014.

Nowa Toyota Aygo jest utrzymana w języku stylistycznym J-Playful, wnosząc do segmentu małych aut miejskich świeżość i śmiały design. Jak mówi David Terai, główny inżynier modelu: "Samochód będzie wyróżniał się typowo japońską stylistyką, która przyciągnie uwagę klientów w Europie. Punktem wyjścia i inspiracją dla nowego modelu była japońska kultura młodzieżowa".

Aby trafić w gusta jak najszerszej grupy potencjalnych klientów, nowa Toyota Aygo oferować będzie szerokie możliwości personalizacji zarówno pod względem wyglądu karoserii, jak również wnętrza. Układ przedniej części nadwozia Aygo nasuwa skojarzenia ze znakiem X, który płynnie przechodzi w linię boczną i którego ramiona zintegrowane są wizualnie z wąskimi kloszami reflektorów.

Cennik Toyota Aygo II

Standardowo w każdej wersji nowe Aygo ma halogenowe światła typu PES, dające dłuższe i szersze oświetlenie drogi, oraz diody do jazdy dziennej LED, które nadają przodowi pojazdu wyjątkowego i rozpoznawalnego charakteru.

Nowości wystawy Genewa 2014

Na konsoli centralnej w oczy rzuca się system "x-touch", który na 7-calowym ekranie dotykowym integruje wszystkie multimedia, wykorzystując także technologię MirrorLink, dzięki czemu na ekranie samochodu wyświetlany może być obraz ze smartfona. Jest to pierwszy system w tej klasie pojazdów, który już w podstawowej wersji jest standardowo wyposażony w kamerę cofania.

Dodatkowo dostępne będą aplikacje społecznościowe oraz system nawigacji satelitarnej.



Nowe Aygo mierzy teraz 3455 mm długości (+25 mm). Mimo, że sam rozstaw osi pozostał bez zmian (2340 mm), długość kabiny pasażerskiej została zwiększona o 9 mm. Pojemność bagażnika Aygo również jest większa i wynosi teraz standardowo 168 litrów (+29 litrów).

Warto też wspomnieć, że nowe Aygo w wersji "x-wave" będzie wyposażone w elektrycznie otwierany dach materiałowy. Po jego rozsunięciu powstanie otwór o rozmiarach 785mm x 730mm.

Pod maską Aygo drzemie wielokrotnie nagradzany 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 VVT-i, który został udoskonalony pod kątem osiągów oraz ekonomiki paliwowej i emisji CO2.

Zwiększony został stopień sprężania (z 11.0:1 do 11.5:1), zoptymalizowane procesy spalania wewnątrz komory oraz zmodyfikowany program wtrysku VVT-i. Silnik rozwija teraz 69 KM przy 6000 obr./min. oraz 95 Nm przy 4300 obr./min. Średnie zużycie paliwa najbardziej oszczędnej wersji Eco wynosi według danych fabrycznych jedynie 3,9 l/100 km.

Opcjonalnie dostępna będzie zautomatyzowana skrzynia biegów x-shift.

O bezpieczeństwo podczas jazdy dbać będą oferowane jako element wyposażenia standardowego systemy takie jak ABS z EBD, VSC (system stabilizacji toru jazdy), kurtynowe poduszki powietrzne, mocowania Isofix, system kontroli ciśnienia w oponach, nowo opracowany asystent podjazdu (HAC), a także system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane