/  / Nowa Toyota Avensis – Dużo zmian

Nowa Toyota Avensis – Dużo zmian

null
© Toyota
nullnullToyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015Toyota Avensis 2015

Tak wygląda model Toyota Avensis po gruntowych zmianach modernizacyjnych. Miejscem premiery "japończyka" jest salon w Genewie. Premiera rynkowa w Polsce – czerwiec 2015.

Zarówno Avensis sedan, jak i kombi (Touring Sports) zostały zaprojektowane bardziej dynamicznie niż do tej pory. Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a maska zyskała bardziej masywny wygląd. Dzięki tym zabiegom – zarówno z przodu, jak i z tyłu – nowy Avensis wygląda na pojazd szerszy i mocniej osadzony na drodze.

Reflektory przednie i tylne zostały wyposażane w pełną technologię LED, a dodatkowo wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.

Nowy Avensis zaprasza do środka
Jednym z celów postawionych przed twórcami nowego Avensisa było zagwarantowanie podróżnym wysokiego poziomu komfortu już od wersji podstawowej. Kluczową zmianą w tej dziedzinie jest zupełnie nowe wnętrze.

Deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje natomiast 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego.


Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub "Terracotta") warianty z alcantarą. Inaczej wyprofilowane zostały także przednie fotele, które zwiększają komfort jazdy na długich trasach.

Wyposażenie
W porównaniu do dotychczasowej wersji wszystkie odmiany wyposażeniowe nowego Avensisa zostały wzbogacone. Toyota stworzyła także wariant zawierający wszystkie zaawansowane elementy wyposażenia i eleganckie wykończenie wnętrza z alcantarą, ale – jak zapowiada producent – przy zachowaniu "rozsądnego" poziomu cenowego.

Już podstawowa wersja nowego Avensisa będzie oferowała pełen pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację oraz radio z CD, USB i Bluetooth.

Na kolejnym poziomie do tych elementów dołączą dwukolorowe wykończenie wnętrza z alcantarą, 4,2-calowy wyświetlacz kolorowy umiejscowiony między zegarami, automatyczne światła drogowe, czujniki deszczu i zmroku, system multimedialny Toyota Touch 2 z kamerą cofania oraz pakiet Toyota Safety Sense.

Ponadto pojawią się elementy takie jak światła mijania i drogowe w technologii Full LED. W najwyższych wersjach będą one wyposażone w funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów.

Gama silnikowa
Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych Avensisa. Pod maską pojawiają się do wyboru dwa nowe silniki Diesla, a benzynowce zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2. Usprawnienia w zawieszeniu pozwoliły także podnieść komfort podróżowania i poprawić prowadzenie pojazdu.

Nowy silnik 1.6 D-4D
W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych i osiągania niższego zużycia paliwa, silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.

Jednostka rozwija 112 KM przy 4000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. W porównaniu do dotychczasowego silnika 2.0 D-4D zużycie paliwa spadło według oficjalnych danych fabrycznych o 8%, do poziomu około 4,1 l/100 km.

Nowy silnik 2.0 D-4D
Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiągając 143 KM przy 4000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min., omawiany diesel równomiernie rozwija moc i żwawo reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie "do setki" wynosi 9,5 sekundy, a prędkości maksymalna to 200 km/h.

Oferowany z układem Start&Stop, 2-litrowy diesel standardowo współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Według danych fabrycznych, zużycie paliwa wynosi średnio około 4,5 l/100 km.

Nowe jednostki Diesla otrzymały także wydłużone do 20 000 km okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 000 km został obniżony o około 20%.

Silniki benzynowe
Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6/132 KM, 1.8/147 KM, a także 2.0/152 KM) zmodyfikowano pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia.

Zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT – stosowanych z silnikami 1.8 oraz 2.0 – pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o około 4%.

Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone do około 6,1 l/100 km. W przypadku benzynowca 1.8 – do średnio około 6 l/100 km, natomiast w przypadku 2.0 Valvematic – do około 6,1 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane