/  / Nowa stylistka Skody Yeti

Nowa stylistka Skody Yeti

Skoda|
null
© Skoda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W ostatnim czasie Skoda Auto zmodyfikowała cieszący się sporym zainteresowaniem model Skoda Yeti, które można teraz kupić w dwóch różniących się wariantach jako "zwykłe" Yeti do eksploatacji w mieście, a także jako Yeti Outdoor.

Wraz z odświeżeniem modelu Yeti zespół stylistów Skoda Auto stworzył dwa jego warianty: Yeti jako crossover do miasta oraz Yeti Outdoor, czyli kompaktowego SUV-a, który ze swoimi pełnymi siły elementami off-roadowymi podkreśla przydatność do trudniejszej jazdy terenowej.

W obu wariantach Yeti zachowuje swoją dużą zmienność i wielofunkcyjność. Wszystkie oferowane silniki, skrzynie biegów oraz napędy przedni lub na cztery koła są dostępne dla obu wersji.

Warianty Yeti oraz Yeti Outdoor otrzymały przeprojektowany przód i tył z tylnymi lampami LED, nową atrapą chłodnicy, nowym zderzakiem, nowymi reflektorami głównymi i przeciwmgłowymi, nową pokrywą komory silnika i naturalnie z nowym logo producenta.

Przód ma podkreślony poziomy podział, a znajdująca się pośrodku, pionowo ustawiona atrapa chłodnicy jest otoczona chromową ramką.

W wersji Outdoor 17 pionowych listew atrapy chłodnicy jest nieco grubszych i z delikatnym wzorem.

Skoda Yeti cennik

Styliści Skoda Auto na nowo zinterpretowali wygląd świateł Yeti. Reflektory główne wyraźnie zyskały na wyrazistości i ostrości dzięki precyzyjnie odciętym krawędziom, ostremu szlifowi szkła, subtelnym przejściom i rezygnacji z zaokrągleń. Reflektory są szersze niż poprzednio. Wyraźnie występują elementy rżniętego kryształu: w ich doskonałej jakości wykonania jest nawiązanie do czeskiego kunsztu produkcji kryształu.

Pierwszy raz w Yeti występują bi-ksenonowe reflektory główne ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED.

Charakterystycznym elementem w zmodyfikowanym Yeti są reflektory przeciwmgłowe, w nowej interpretacji kształtu, wielkości i pozycji. Reflektory przeciwmgłowe obu linii stylistycznych są obecnie prostokątne i nieco większe. Zostały przesunięte także w dół nowego zderzaka.

W ten sposób widoczna się stała cecha nowego języka stylistycznego Skody: rozmieszczenie świateł z przodu Yeti tworzy układ koniczyny czterolistnej.

Zasadniczą różnicę między miejską i terenową wersją Yeti widać w dolnej części przodu. W wersji miejskiej zderzak o nowym kształcie cały jest polakierowany w kolorze nadwozia. Środkowy wlot powietrza pod tablicą rejestracyjną ma delikatną strukturę plastra miodu.

Z kolei w Yeti Outdoor z prawej i lewej strony wlotu powietrza w zderzaku są czarne wstawki spoilera. Środkowy wlot powietrza ma solidne pionowe listwy i jest otoczony plastikową osłoną w kolorze aluminium.

Logo producenta nie jest już częścią atrapy chłodnicy, lecz znajduje się teraz na miękko zachodzącej na atrapę chodnicy środkowej części pokrywy komory silnika. Logo jest chromowane, osadzone na matowo-czarnym tle, otoczone cienką chromowaną obwódką.

Ta uwypuklona pozycja służy jako punkt wyjściowy dla precyzyjnie ukształtowanych linii pokrywy komory silnika.

Zmieniony został także bok samochodu. Podstawowa sylwetka Yeti z jej prostoliniową formą pozostała niezmieniona. Jednakże nadkola zostały bardziej wystawione na zewnątrz niż dotąd. Nowe listwy ochronne na drzwiach w miejskim Yeti są lakierowane w kolorze nadwozia, a w Yeti Outdoor z czarnego tworzywa sztucznego na życzenie z aluminiowym paskiem.

Podobne zróżnicowanie dotyczy nowego kształtu listew progowych osłaniających dolną krawędź nadwozia: w miejskim Yeti są także w kolorze nadwozia, a w Yeti Outdoor czarne. Reling dachowy w wersji miejskiej jest czarny lub lakierowany na srebrno.

Yeti Outdoor ma całkowicie czarne lub srebrne relingi dachowe z lakierowanymi na czarno matowymi stopami. Lusterka zewnętrzne w Yeti Outdoor zawsze są lakierowane na srebrno.

Bardziej atrakcyjny stał się wybór wzorów 16- i 17-calowych obręczy kół. Cztery wzory obręczy kół ze stopu metali lekkich są nowe, po dwa dla miejskiego Yeti (16-calowe Dolomit i 17-calowe Scudo) i dwa dla Yeti Outdoor (16- calowe Forest i 17­-calowe Origami/Origami Black).

W nowych kołach ze stopu metali lekkich przejawia się zdecydowanie nowej stylistyki Skody: obręcze kół są ostro wycięte, precyzyjne i optycznie wyraźnie lekko ukształtowane.

Kołpaki dla seryjnych stalowych kół podstawowej wersji Yeti Active mają nowy kształt. Całkowita oferta wzorów kół do Yeti obejmująca łącznie jedenaście różnych wzorów jest bogata jak nigdy dotąd.

Przejrzystość i porządek. Tak brzmi dewiza w na nowo ukształtowanym tyle Yeti: nowe logo pośrodku nowej pokrywy bagażnika, po jego lewej i prawej stronie napis "SKODA" i nazwa modelu wyrażona nową czcionką.

Warianty Yeti GreenLine lub 4x4 będą miały dodatkowe oznaczenia.

Yeti otrzymał z tyłu typowe dla Skody dwa kubistyczne trójkątne elementy przetłoczone z lewej i prawej strony w pokrywie bagażnika. Oprócz tego w zderzaku są dwie nowe lampki odblaskowe: w odmianie Yeti Outdoor są one na wysokości dolnej krawędzi pokrywy bagażnika, a więc trochę wyżej niż w wersji miejskiej.

Nowe są także lampy tylne, opcjonalnie w technice LED. Mają one typowy dla marki układ świateł pozycyjnych w kształcie litery "C". Z nową dwupaskową optyką "C" jest lepiej i wyraźniej widoczne.

Modyfikacja tyłu sprawiła, że Yeti wygląda teraz szerzej niż dotąd, mimo że szerokość 1 793 milimetrów pozostała niezmieniona.

Optyczne zróżnicowanie obu wariantów Yeti z tyłu ma miejsce przede wszystkim w dolnej strefie. Yeti Outdoor ma tylny zderzak z górną częścią w kolorze nadwozia i wytrzymałymi elementami ochronnymi poniżej w kolorze czarnym i srebrnym.

Miejski Yeti ma cały zderzak lakierowany w kolorze nadwozia wraz z centralnym elementem ochronnym z lakierowanego tworzywa sztucznego w kolorze srebrnym.

Szersza jest paleta kolorów Yeti. Doszły cztery nowe kolory: biały Moon, zielony Jungle, szary Metal i brązowy Magnetic (ten wyłącznie dla Yeti L&K). Łącznie klient ma teraz do wyboru 15 kolorów i to do obu wersji stylistycznych.

Oprócz czterech nowych kolorów do dyspozycji są lakiery jednolite: biały Candy, niebieski Pacific i czerwony Corrida, a także lakiery metalizowane: czarny Magic z efektem perłowym, beżowy Cappuccino, niebieski Shark, czerwony Rosso-Brunello, niebieski Lava, srebrny Brilliant, brązowy Mato i pomarańczowy Terracotta.

Odświeżone wnętrze
Wnętrze Yeti zostało wyraźnie odświeżone. Obie linie stylistyczne otrzymały nowe kierownice, obicia siedzeń i listwy dekoracyjne.

Yeti ma we wszystkich wariantach i wersjach wyposażenia wyłącznie nowe kierownice 3-ramienne z regulacją wysokości i wysunięcia, dostępne aż w siedmiu wykonaniach. Zależnie od wersji wyposażenia i indywidualnego wyboru klienta możliwe są warianty kierownic: poliuretanowa z chromowanymi detalami, skórzana z chromowanymi detalami, skórzana z chromowanymi detalami i przyciskami wielofunkcyjnymi do obsługi audio oraz skórzana z chromowanymi detalami i przyciskami wielofunkcyjnymi do obsługi audio i telefonu.

Od przyszłego roku do wyboru będą dwie szczególnie sportowo wyglądające kierownice skórzane: z przyciskami wielofunkcyjnymi do obsługi audio i telefonu lub bez nich.

Wzbogacona została także oferta obić siedzeń. Nowe są tapicerki Active, Ambition Black i Ambition Terracotta, Elegance Black i Elegance Gobi Sand oraz opcjonalna skórzana Terracotta do wersji wyposażenia Ambition.

Oprócz tego tylko do wersji Yeti L&K przewidziana jest tapicerka z brązowej skóry.

Zakres odświeżenia wnętrza dopełniają nowe chromowane klamki wewnętrzne drzwi i trzy nowe wzory listew dekoracyjnych na desce rozdzielczej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane