/  / Nowa Optima zabłyśnie we Frankfurcie

Nowa Optima zabłyśnie we Frankfurcie

null
© KIA
nullnullnullnullnullnull

Tak jak wcześniej informowaliśmy, premiera modelu Kia Optima nowej generacji nastąpi podczas wystawy IAA 2015 we Frankfurcie. W Polsce samochód wjedzie do sprzedaży w czwartym kwartale roku.

W porównaniu z poprzednikiem – powszechnie chwalonym za sportowy, a zarazem elegancki design nadwozia – zmiany stylistyczne mają charakter ewolucyjny. Przód limuzyny nadal zdobi charakterystyczny dla koreańskiej marki kształt atrapy chłodnicy z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi, które niemal dosięgają nadkoli.

Minimalnie zmodyfikowano wymiary zewnętrzne Optimy. Rozstaw osi wzrósł o 10 mm to 2805 mm, podobnie jak długość całkowita – do 4885 mm. Nowy sedan jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska, a także wyższa pojemność ładunkowa.

Optima dostępna będzie na rynkach Europy w palecie dziewięciu kolorów nadwozia do wyboru oraz z felgami o średnicy od 16 do 18 cali.

Hybryda z wtyczką oraz wersja sportowa
W momencie premiery rynkowej nowa Optima dostępna będzie z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru (diesel lub benzyna). Zmodernizowany silnik 1.7 CRDi rozwija teraz moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm (poprzednio 136 KM i 325 Nm) i wyraźnie góruje nad poprzednikiem pod względem osiągów, zużycia paliwa i kultury pracy. Poziom emisji CO2 (w wersji z manualną skrzynią biegów i systemem Stop/Go) wynosi według danych fabrycznych 110 g/km, co oznacza spadek o 14%.

W Optimie dostępny jest także silnik benzynowy 2.0 CVVL (zmienne fazy rozrządu) o mocy 163 KM, znany z modelu III generacji.

Kia pracuje obecnie nad jeszcze szerszą gamą jednostek i układów napędowych do zastosowania w przewidzianej na rok przyszły Optimy z napędem hybrydowym typu plug-in oraz pierwszego sedana marki o charakterystyce wyczynowej z przeznaczeniem na rynki europejskie.

Elektronicznie sterowane zawieszenie
Nowością oferowaną z myślą o upodobaniach nabywców Optimy na Starym Kontynencie jest opcja sterowanego elektronicznie systemu zawieszenia ECS. W skład technologii wchodzą zawory regulacji twardości każdego z czterech amortyzatorów, współpracujące z czujnikiem przeciążenia w module sterującym oraz dwoma czujnikami przeciążenia w kołach przednich. Korzystając z tych czujników, ECS wykrywa ruchy kierownicy oraz pozycję pedału przyspieszenia, by uwzględniając bieżące warunki jazdy – ustawiać charakterystykę zawieszenia pomiędzy trybem "sport" (usztywnieniem) a normalnym (komfortowym).

ECS dostępny będzie we wszystkich wersjach modelowych Optimy napędzanych silnikiem 1.7 CRDi.

Kombi na horyzoncie
Gama modelowa Optimy będzie wciąż rozwijana – m.in. w nowej wersji karoseryjnej, inspirowanej koncepcyjnym samochodem Kia Sportspace, który ujrzał światło dzienne na salonie Genewa 2015.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane