/  / Nowa Octavia nie jest liderem tego rynku, tylko… Golf IV generacji

RYNEK 2014 | Nowa Octavia nie jest liderem tego rynku, tylko… Golf IV generacji

null
© Volkswagen
null

Liderem rejestracji nowych samochodów osobowych w styczniu bieżącego roku jest Skoda Octavia z wynikiem 1 163 sztuk. Dobry wynik, ale w porównaniu do wyników jakie uzyskują samochody z importu, nie jest on już taki imponujący. Według danych rejestracyjnych za styczeń, liderem rynku jest Golf IV z liczbą 1 223 sztuk.

W styczniu 2014 roku Polacy zarejestrowali 51 205 samochodów z importu, o 13,9% więcej niż w 2013 roku. Wynik ten w doskonały sposób obrazuje sytuację na polskim rynku. Polacy w salonach sprzedaży to rzadkość, bo rynek "nówek" opiera się na zamówieniach firmowych. Ci którzy mają mało pieniędzy, albo zwyczajnie uważają, że zakup nowego auta jest mało opłacalny, w zdecydowanej większości decydują się  na zakup samochodu z rynku wtórnego, który bardzo często pochodzi z importu.

Ranking najpopularniejszych marek z importu w styczniu 2014 roku:
1. Volkswagen – 7 631 sztuk, średni wiek 11 lat,
2. Opel – 5 633 sztuki, średni wiek 9 lat i 9 miesięcy,
3. Audi – 4 670 sztuk, średni wiek 11 lat i 4 miesiące,
4. Renault -  4 003 sztuki, średni wiek 10 lat i 4 miesiące,
5. Ford – 3 870 sztuk, średni wiek 9 lat i 6 miesięcy,
6. BMW – 2 921 sztuk, średni wiek 10 lat i 3 miesiące,
7. Peugeot – 2 267 sztuk, średni wiek 8 lat i 10 miesięcy,
8. Citroen – 2 133 sztuki, średni wiek 8 lat i 4 miesiące,
9. Toyota – 1 972 sztuki, średni wiek 9 lat i 2 miesiące,
10. SEAT – 1 957 sztuk, średni wiek 10 lat i 3 miesiące.

Średni wiek pojazdu pochodzącego z importu w styczniu wynosił 10 lat i 2 miesiące. Wśród najnowszych modeli z importu dominują marki nieobecne na polskim rynku, takie jak Tesla (2013 rok) i Fisker (2012 rok). Wśród marek popularnych "najmłodszą" marką jest Dacia średnia to 3 lata i 10 miesięcy. Ciekawostką jest import stosunkowo młodych Porsche - średnio każdy z modeli miał 6 lat i 7 miesięcy. Negatywnie w tym aspekcie wyróżnia się Mercedes, którego średni wiek wynosi 11 lat i 9 miesięcy.

Ranking najpopularniejszych modeli z importu w styczniu 2014 roku, uwzględniający generacje modeli:
1. Volkswagen Golf IV - 1 223 sztuki,
2. Volkswagen Passat B5 – 1 098 sztuk,
3. BMW serii 3 (E46) – 943 sztuki,
4. Opel Astra III – 920 sztuk,
5. Audi A4 B6 – 874 sztuki,
6. Ford Focus I – 860 sztuk,
7. Opel Zafira I – 716 sztuk,
8. Audi A3 I – 695 sztuk,
9. Volkswagen Golf V – 664 sztuki,
10. Opel Vectra C – 660 sztuk.

Powyższe zestawienie jednoznacznie wskazuje, jakie modele są w zasięgu Polaków i które darzą największym zaufaniem. Jako ciekawostka, najpopularniejszym modelem w wieku 20+ jest nieśmiertelne Audi 80 - 78 sztuk.

Ranking najpopularniejszych modeli z importu w styczniu 2014 roku, uwzględniający generację, rok produkcji, paliwo, nadwozie i moc:
1. Volkswagen Golf IV 1998 hatchback 1.4l 75 KM – 92 sztuki,
2. Volkswagen Golf IV 1998 hatchback 1.6l 100 KM – 92 sztuki,
3. Volkswagen Passat B5 2003 kombi 1.9l TDI 130 KM – 83 sztuki,
4. Volkswagen Golf IV 1999 hatchback 1.4l 75 KM – 82 sztuki,
5. Volkswagen Passat B5 2001 kombi 1.9l TDI 130 KM – 76 sztuki,
6. Volkswagen Passat B5 2001 kombi 1.9l TDI 130 KM – 75 sztuk,
7. Audi A4 B6 2003 kombi 1.9l TDI 130 KM – 69 sztuk,
8. Volkswagen Golf V 2005 hatchback 1.9l 105 KM – 65 sztuk,
9. Volkswagen Passat B6 2006 kombi 2.0 TDI 140 KM – 64 sztuki,
10. Audi A4 B6 2004 kombi 1.9l TDI 130 KM – 64 sztuki.

Pomijając rok produkcji, najpopularniejszą konfiguracją z importu jest Golf z najmniejszym silnikiem benzynowym o poj. 1.4l i mocy 75 KM z nadwoziem hatchback (402 sztuki). Silnik ten był montowany zarówno w IV-tej jak i V-tej generacji i często jest przerabiany na zasilanie LPG. Za nim plasuje się Passat B5 z nieśmiertelnym 1.9 TDI o mocy 130 KM i nadwoziem kombi (326 sztuk).

Dane samochodów importowanych nie oddają jednak całego obrazu rynku wtórnego w Polsce. Warto dodać, że w styczniu wydano w Polsce 177 864 nowe dowody rejestracyjne dla samochodów pochodzących z polskiego rynku wtórnego.

IBRM Samar dopuszcza publikację fragmentów powyższego tekstu tylko i wyłącznie z podaniem źródła oraz aktywnego linku prowadzącego bezpośrednio do artykułu opublikowanego w serwisie samar.pl.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane