/  / Nowa Mazda6 z zaawansowanymi technologiami bezpieczeństwa

Nowa Mazda6 z zaawansowanymi technologiami bezpieczeństwa

Mazda|
null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mazda Motor zaprezentuje technologie i-Activsense w modelu Mazda6 nowej generacji, która będzie dla marki główną atrakcją tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

Program i-Activsense to seria zaawansowanych technologii podnoszących bezpieczeństwo, zaprojektowanych jako pomoc dla kierowcy w zakresie rozpoznawania zagrożeń, unikania kolizji oraz ograniczania rozmiaru szkód w razie wypadku. Nowa Mazda6 będzie wyposażona w szereg systemów i-Activsense, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa w różnych sytuacjach na drodze.

W pracach badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniami podnoszącymi bezpieczeństwo Mazda kieruje się filozofią proaktywnego bezpieczeństwa. Zgodnie z nią producent stara się minimalizować ryzyko wypadku, zwiększając zakres warunków, w jakich kierowca może bezpiecznie prowadzić samochód.

I-Activsense Mazdy to grupa zaawansowanych systemów, w których wykorzystano urządzenia wykrywające takie jak radary mikrofalowe i kamery. Aktywne technologie wspierają kierowcę w rozpoznawaniu potencjalnych zagrożeń, a technologie ochrony przed-zderzeniowej pomagają zapobiec kolizji lub co najmniej ograniczyć jej skutki.

Ostatecznym celem programu proaktywnego bezpieczeństwa Mazdy jest całkowite wyeliminowanie kolizji. Aby go osiągnąć, koncern będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie, starając się zapewnić klientom zarówno przyjemność z jazdy, jak i wysokie parametry ekologiczne i bezpieczeństwa.

Grupa technologii i-Activsense obejmuje takie funkcje jak:
Pomoc w prowadzeniu pojazdu
- Aktywny tempomat Mazdy (MRCC)
Ocenia prędkość względną i odległość do poprzedzającego samochodu oraz współpracuje z ogranicznikiem prędkości w celu utrzymania bezpiecznego dystansu, odciążając kierowcę w czasie jazdy autostradą.
Rozpoznawanie zagrożenia  
- Wykrywanie przeszkód przed pojazdem (FOW)    
Wykrywa obecność innych pojazdów z przodu i powiadamia kierowcę o ryzyku kolizji z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić mu rozpoczęcie hamowania lub wyminięcie przeszkody.
- System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
(LDWS)    
Rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji grożącej niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.
- Monitoring strefy za samochodem (RVM)    
Wykrywa samochody w martwym polu po obu stronach pojazdu lub pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę o zagrożeniu.
- System automatycznego przełączania świateł drogowych i świateł mijania (HBC)    
Wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania i odwrotnie, przyczyniając się do poprawy widoczności i ograniczenia zagrożeń.
- Reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS)
System podnosi bezpieczeństwo jazdy nocą, dostosowując kierunek wiązki świateł reflektorów do sposobu operowania kierownicą oraz prędkości pojazdu, w celu zapewnienia jak najlepszego oświetlenia i widoczności na łukach drogi i skrzyżowaniach.
unikanie/ograniczanie skutków kolizji    
- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)    
Pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez automatyczne uruchomienie hamulców w razie wykrycia zagrożenia kolizji czołowej przy prędkości 15 km/h lub wyższej.
- System automatycznego hamowania (SCBS)
Automatycznie zatrzymuje samochód lub redukuje prędkość w razie zagrożenia kolizją z pojazdem poprzedzającym w czasie jazdy z prędkością od 4 do 30 km/h. System ten pomaga kierowcy uniknąć najechania na tył innego pojazdu lub ograniczyć skutki takiej kolizji.
- Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS)    Mierzy dystans do poprzedzającego pojazdu i, analizując prędkość, wskazuje czas, w jakim samochód zrówna się z pojazdem z przodu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane