/  / Nowa Mazda3 bez wpadki w Euro NCAP

Nowa Mazda3 bez wpadki w Euro NCAP

Mazda|
null
© Mazda
null

Mazda3 nowej generacji otrzymała od Euro NCAP pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą ocenę w kategorii bezpieczeństwa. Oznacza to, że jest jak dotąd najbezpieczniejszym z europejskich kompaktów ocenionych przez NCAP w roku 2013.

Nowa wersja najpopularniejszego modelu Mazdy otrzymała doskonałe noty we wszystkich czterech kategoriach, uzyskując odpowiednio 93% oraz 86% w kategorii ochrony dorosłych pasażerów i ochrony dzieci (oba wyniki należą do najwyższych uzyskanych w Europie w tym roku), a także 65% i 81% w kategorii ochrony pieszych i systemów wspomagania bezpieczeństwa. Wartości te są znacznie wyższe od wartości progowych Euro NCAP, wymaganych do uzyskania pięciu gwiazdek.

Testy Euro NCAP to pierwsza nota dla nowej Mazdy3 przyznana przez jedną z głównych organizacji zajmujących się oceną bezpieczeństwa.

Nowy model, dostępny na rynku jako hatchback lub sedan, to już piąta Mazda, która dołączyła do ekskluzywnego grona pojazdów wyróżnionych pięcioma gwiazdkami licząc od roku 2009, kiedy to organizacja Euro NCAP wprowadziła nowy rygorystyczny system oceny (w 2009 roku).

Nowa 3-ka poszła więc w ślady poprzedniej wersji Mazdy3, wcześniejszej i obecnej Mazdy6, a także crossovera Mazda CX-5.

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Podobnie jak dwa pierwsze modele, nowa Mazda3 posiada wyjątkowo lekkie nadwozie Skyactiv, amortyzujące uderzenia, oraz zaawansowane konstrukcyjnie podwozie. Około 60% nadwozia wykonano ze stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie. To o połowę więcej niż w przypadku poprzedniej wersji, co sprawia, że nowa kompaktowa Mazda jest lżejsza, a zarazem o 30% sztywniejsza.

To oznacza jeszcze większe bezpieczeństwo bierne uzupełnione przez innowacyjną technologię i-Activsense, wspierającą bezpieczeństwo czynne; od 2014 roku tego rodzaju systemy będą uwzględniane w ocenach dokonywanych przez Euro NCAP.

Kolejny ważny element nowej Mazdy3, która trafiła do sprzedaży w Europie w zeszłym miesiącu, to lepsze przyspieszenie oraz udoskonalony układ hamulcowy i kierowniczy. Takie rozwiązania, ułatwiające bezpieczne prowadzenie pojazdu, dodatkowo obniżają ryzyko wypadku bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy, tak charakterystycznej dla Mazdy.

Całkowicie przeprojektowano również wnętrze 3-ki. Zmiany wprowadzono z myślą o ułatwieniu kierowcy optymalnego wykorzystania wszystkich informacji przekazywanych przez samochód.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane