/  / Nowa Mazda2 bez downsizingu

Nowa Mazda2 bez downsizingu

null
© Mazda2 II
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W polskich salonach Mazda2 nowej generacji pojawi się w marcu 2015 – zapowiada importer. Początkowo "japończyk" oferować będzie wolnossący silnik 1.5 z bezpośrednim wtryskiem, w trzech różnych wersjach mocy. Nieco później będzie też 105-konny diesel.

Nową "dwójkę" w zależności od wersji będzie można wyposażyć w takie rozwiązania jak m.in. MZD Connect (multimedialny system rozrywki i łączności), wyświetlacz przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych /mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Pod maską Mazdy2 nowej generacji znajdziemy silnik wolnossący Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,5 litra i trzech różnych wersjach mocy (75, 90 lub 115 KM). Z kolei w drugiej połowie przyszłego roku do gamy dołączy ponadto silnik dieslowski Skyactiv-D o pojemności 1,5 litra (105 KM, 220 Nm przy 1400-3200 obr./min).

Dwie z trzech wersji benzynowych Skyactiv-G 1.5 (90 oraz 115 koni) mają stopień sprężania 14:1 i kolektor wydechowy w układzie 4-2-1. Ich maksymalny moment obrotowy jest identyczny i wynosi 148 Nm przy 4000 obr./min. Trzecią możliwość stanowi bazowa wersja silnika, która generuje maksymalnie moc 75 KM przy 6000 obr./min. i moment obrotowy 135 Nm przy 3800 obr./min; w tym wypadku mamy stopień sprężania 12:1, a także lżejszy i zajmujący mniej miejsca kolektor wydechowy w układzie 4-1.

Starając się połączyć te parametry z wysoką wydajnością – szczególnie w warunkach codziennej eksploatacji, Mazda skupiła się na czynnikach mających największy wpływ na zużycie paliwa. Należą do nich: pogoda (np. temperatura i wilgotność), stan drogi i natężenie ruchu oraz obciążenie silnika przez osprzęt pomocniczy. Stąd takie ulepszenia w stosunku do obecnego modelu jak wcześniejsza kontrola przeciwstukowa w fazie rozgrzewania silnika, wydajniejszy układ klimatyzacji oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP.

Z kolei silnik Skyactiv-D 1.5 – ze stopniem sprężania 14,8:1 – dostarcza moc 105 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy, wynoszący 220 Nm, występuje w zakresie 1400-3200 obr./min. Wraz ze specjalną, małogabarytową wersją ręcznej sześciobiegowej skrzyni Skyactiv-MT, omawiany układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 10,1 s. i prędkość maksymalną 178 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według danych fabrycznych jedynie około 3,4 l/100 km.

Podobnie jak wszystkie silniki serii Skyactiv-D, omawiana jednostka w gamie nowej "dwójki" do spełnienia surowej normy emisji Euro 6 nie wymaga użycia kosztownych filtrów końcowych NOx.

Gama silnikowa modelu Mazda2 nowej generacji prezentować się będzie następująco:
BENZYNA
1.5 Skyactiv-G 75 KM + ręczna skrzynia o 5 przełożeniach
ceny: od 50 900 złotych
moc i moment obrotowy:
75 KM przy 6000 obr./min.; 135 Nm przy 3800 obr./min.
zużycie paliwa w cyklu mieszanym i emisja CO2 (dane własne Mazdy):
- 4,7 l/100 km; 110 g/km (5MT)
klasa emisji: Euro 6

1.5 Skyactiv-G 90 KM + ręczna skrzynia o 5 przełożeniach lub 6-stopniowy automat
ceny: od 54 400 złotych (od 57 400 złotych w przypadku 6AT)
moc i moment obrotowy:
90 KM przy 6000 obr./min.; 148 Nm przy 4000 obr./min.
zużycie paliwa w cyklu mieszanym i emisja CO2:
- 4,5 l/100 km; 105 g/km (5MT)
- 4,8 l/100 km; 112 g/km (6AT)
klasa emisji: Euro 6

1.5 Skyactiv-G 115 KM + ręczna skrzynia o 6 przełożeniach
ceny: od 63 900 złotych
moc i moment obrotowy:
- 115 KM przy 6000 obr./min.; 148 Nm przy 4000 obr./min.
zużycie paliwa w cyklu mieszanym i emisja CO2 (dane własne Mazdy):
- 4,9 l/100 km; 115 g/km (6MT + system i-ELOOP)
klasa emisji: Euro 6

DIESEL
1.5 Skyactiv-D 105 KM + ręczna skrzynia o 6 przełożeniach
ceny: aktualnie nieustalone
moc i moment obrotowy:
- 105 KM przy 4000 obr./min.; 220 Nm przy 1400-3200 obr./min.
zużycie paliwa w cyklu mieszanym i emisja CO2 (dane własne Mazdy):
- 3,4 l/100 km; 89 g/km (6MT)
klasa emisji: Euro 6
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane