/  / Nowa Klasa E i pierwsze ceny w Polsce

CENY | Nowa Klasa E i pierwsze ceny w Polsce

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Limuzyna spod znaku gwiazdy w najbliższych miesiącach wjedzie do polskich salonów. Gama silnikowa nowego Mercedesa Klasy E na razie jest dość skromna, ale szybko będzie się poszerzać.

Generalny importer Mercedesów na polskim rynku opublikował właśnie pierwsze ceny na model Klasy E nowej generacji – w wersji limuzyna. Początkowo samochód będzie oferowany w następujących odmianach silnikowych do wyboru:
- E 220 d: ceny od 195 500 PLN
- E 350 d: ceny od 267 800 PLN
- E 200: ceny od 190 000 PLN

4-cylindrowa jednostka wysokoprężna z wersji E 220 d to zupełnie nowa konstrukcja. Z uwagi na mniejszy odstęp między cylindrami (90 wobec 94 mm) jest krótsza i bardziej kompaktowa od poprzednika. Mimo mniejszej pojemności (około 2 zamiast 2,1 l) rozwija wyższą moc (195 zamiast 170 KM) – przy maksymalnie 400 Nm momentu obrotowego.

Nowa jednostka spala według oficjalnych danych fabrycznych średnio od około 3,9 l/100 km (cykl NEDC).

4-cylindrowiec w bazowej wersji dysponuje pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Jego głowicę i skrzynię korbową wykonano z aluminium. Aby skutecznie zredukować tarcie między gładzią cylindra a stalowym tłokiem, Mercedes-Benz zastosował powłokę Nanoslide.



Standardowo ze wspomnianym dieslem współpracuje 9-biegowa przekładnia automatyczną 9G-Tronic. Po starcie pierwsza setka pojawia się na liczniku po upływie około 7,3 sekundy.

Prawie 260 koni
Drugi z oferowanych obecnie dla nowej Klasy E wariantów wysokoprężnych korzysta natomiast z 6-cylindrowego silnika o mocy 258 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według producenta, średnie zużycie paliwa zaczyna się dla omawianej wersji od mniej więcej 5,1 l/100 km.

W przypadku modelu E 200 auto napędza zaś 4-cylindrowy benzynowiec. Zapewnia on moc 184 KM oraz moment obrotowy rosnący do 300 Nm. Sprint do setki trwa około 7,7 sekundy, a średnie spalanie wynosi według producenta od 5,9 l/100 km.

Ładowanie z gniazdka
Po premierze do oferty nowej Klasy E dołączą kolejne wersje napędowe – w tym hybrydowa odmiana E 350 e z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora (plug-in). Zgromadzona w nim energia pozwala na około 30 km jazdy w trybie elektrycznym.

Wersję E 350 e napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, który w połączeniu z jednostką elektryczną generuje moc systemową 279 KM i maksymalny moment obrotowy równy 600 Nm.

Za sterami Mercedesa E 350 e sprint 0-100 km/h trwa około 6,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa to według wstępnych zapowiedzi poziom od około 2,1 l/100 km.

Więcej nowej Klasie E można przeczytać tutaj:
PREMIERA NOWEJ LIMUZYNY MERCEDESA
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane