/  / Nowa Klasa C i gama silnikowa

Nowa Klasa C i gama silnikowa

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Wydajne jednostki pracujące pod maską nowego Mercedesa Klasy C zużywają nawet o 20% mniej paliwa od porównywalnych odmian poprzedniej generacji. Wszystkie spełniają normę Euro 6 i współpracują z funkcją ECO start/stop.


W chwili premiery dostępne będą trzy wersje silnikowe do wyboru: dwie benzynowe (C 180 i C 200) oraz jeden diesel (C 220 BlueTEC). Oto szczegóły:
- model C 220 BlueTec                            
pojemność (ccm): 2143
moc (kW/KM): 125/170
maksymalny moment (Nm): 400
0-100 km/h: 8,1 s
spalanie l/100 km: 4,0
emisja CO2 g/km: 103
klasa efektywności: A+

- model C 180                            
pojemność (ccm): 1595
moc (kW/KM): 115/156
maksymalny moment (Nm): 250
0-100 km/h: 8,2 s
spalanie l/100 km: 5,0
emisja CO2 g/km: 116
klasa efektywności: A

- model C 200                             
pojemność (ccm): 1919
moc (kW/KM): 135/184
maksymalny moment (Nm): 300
0-100 km/h: 7,5 s
spalanie l/100 km: 5,3
emisja CO2 g/km: 123
klasa efektywności: B

Jak zapowiada producent, wkrótce po debiucie Mercedes-Benz znacznie poszerzy gamę dostępnych jednostek. Pojawi się w niej nowy, niewielki diesel o pojemności 1,6 litra. Zależnie od wersji doładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1598 ccm będzie generował moc 85 lub 100 kW (115 lub 136 KM) oraz odpowiednio 280 lub 320 Nm maksymalnego momentu. Ciśnienie wtrysku sięga tu 1600 barów.

Obok wspomnianej jednostki oferowany będzie zmodernizowany diesel o pojemności 2,1 litra w kilku wariantach mocy, od 85 kW (115 KM) do 150 kW (204 KM).

Wszystkie wysokoprężne odmiany Klasy C są wyposażone w technologię oczyszczania spalin SCR (selektywna redukcja katalityczna).

Benzynowe jednostki BlueDirect z bezpośrednim wtryskiem
Do wyboru będzie także pięć 4-cylindrowych silników o mocy od 115 do 175 kW (156 do 238 KM), a wśród nich wyjątkowo oszczędny model C 180 ECO Edition BlueEfficiency Edition. Do oferty dołączy również widlasta „szóstka” biturbo o mocy 245 kW (333 KM).

Jednostki BlueDirect cechują się spontaniczną reakcją na wciśnięcie pedału gazu, przyjazną charakterystyką i wysoką wydajnością. Zastosowana w nich trzecia generacja bezpośredniego wtrysku została uzupełniona o błyskawiczny, wielokrotny zapłon.

Hybryda z 4-cylindrowym dieslem lub silnikiem benzynowym
Nowa Klasa C, podobnie jak Klasy E i S, będzie dostępna również z napędem hybrydowym, wykorzystującym 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 150 kW (204 KM) oraz motor elektryczny o mocy 20 kW (27 KM).

Model C 300 BlueTEC Hybrid zużywa według danych fabrycznych średnio zaledwie 3,9 l/100 km według NEDC (dane wstępne). W przyszłości do oferty dołączy także ekonomiczny model hybrydowy z jednostką benzynową oraz możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów (hybryda plug-in).
 
Zoptymalizowany układ napędowy
Zależnie od wersji Mercedes montuje w Klasie C jedną z dwóch nowych manualnych przekładni 6-biegowych lub zmodernizowaną skrzynię automatyczną 7G-Tronic Plus o 7 przełożeniach.

W palecie wersji napędowych pojawią się również warianty 4Matic ze stałym napędem na obie osie, który zapewnia dodatkowe pokłady trakcji i jednocześnie podkreśla sportowe walory Klasy C.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane