/  / Nowa Klasa A

Nowa Klasa A

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
nullnullnull

Gwiazdą stoiska Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych w Genewie jest najnowsza Klasa A. Jej emocjonujący design kryje wydajną technologię z silnikami o mocy od 80 kW (109 KM) do 155 kW (211 KM).

Klasa A intryguje od pierwszego spojrzenia. Jej nadwozie mierzy aż o 180 mm mniej od poprzedniczki (długość/szerokość/wysokość: 4292/1780/1433 mm). Dwubryłowy kompakt z wyraźnym zacięciem sportowym w niemal nietkniętej formie trafił do produkcji seryjnej.

Tablica przyrządów ma wyraźny profil skrzydła z wyodrębnioną dolną sekcją instrumentów sterowania. Dominująca, górna sekcja pokryta została specjalnym filmem o trójwymiarowej strukturze. Wzrok kierowcy i pasażerów przykuwają galwanizowane otwory wentylacyjne, kształtem przypominające turbiny lotnicze, lśniąca, czarna oprawa wyświetlacza systemu telematycznego oraz poręczna, trójramienna kierownica

Po raz pierwszy ekipa z AMG brała udział już we wczesnej fazie projektowania kompaktowego modelu. W efekcie narodziła się wersja Sport - najbardziej charakterne oblicze nowej Klasy A, żywo nawiązujące do prototypu Concept A-Class.

Klasa A Sport porusza się na 18-calowych, lekkich obręczach AMG o 5 ramionach w kolorze lśniącej czerni, zaopatrzonych w ogumienie 235/40 R18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Cechy te zdradzają sportowy sznyt wersji A 250 Sport oraz A 220 CDI Sport. Każda z nich otrzymała zresztą osobno zestrojone przez specjalistów z AMG elementy przedniej osi i zawieszenia. Ekspresję modelu podkreśla także pakiet ospojlerowania z czerwonymi akcentami.

Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne
Szeroka gama jednostek napędowych spełnia zróżnicowane potrzeby i demonstruje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie wydajności.

Benzynowe silniki o pojemności 1,6 oraz 2 litrów generują moc 90 kW (115 KM) pod maską A 180, 115 kW (156 KM) pod maską A 200 oraz 155 kW (211 KM) w przypadku A 250. Wszystkie jednostki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. W 1,6-litrowym motorze debiutuje innowacyjny układ Camtronic z regulacją wzniosu zaworów dolotowych, pozwalający ograniczyć apetyt w przypadku częściowego obciążenia.

Niewielkie zapotrzebowanie na paliwo silniki wysokoprężne zawdzięczają zaawansowanemu układowi wtryskowemu i turbodoładowaniu. Klasa A 180 CDI generuje moc 80 kW (109 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, zaś 200 CDI - 100 kW (136 KM) oraz, odpowiednio, 300 Nm. Zasilany 2,2-litrowym silnikiem model A 220 CDI osiąga moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm.

Wszystkie wersje nowej Klasy A seryjnie uzbrojone są w funkcję ECO start/stop. Silniki mogą współpracować z nową, 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT.

Nowości od kół aż po dach
Żywiołowa natura nowej Klasy A nie kończy się na stylizacji i wydajnych silnikach. Zauważalnie niższy środek ciężki i nowa, 4-wahaczowa tylna oś zapewniają stabilne i precyzyjne zachowanie na drodze, podobnie jak możliwość zamontowania napędu na cztery koła 4MATIC. Klienci mają do wyboru kilka wersji zawieszenia, w tym opcjonalne zawieszenie sportowe z systemem Direct-Steer. Elektromechaniczny układ kierowniczy Klasy A został całkowicie przeprojektowany. Elektryczna pompa została teraz zainstalowana bezpośrednio na przekładni i tworzy zwarty układ Dual Pinion EPS.

Światowa premiera Klasy A odbyła się podczas Geneva Motor Show(od 8 do 18 marca 2012 r.). Auto trafi do europejskich dealerów we wrześniu br.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane