/  / Nowa Kia Sportage atakuje

Nowa Kia Sportage atakuje

null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowa Kia Sportage wjedzie do europejskich salonów w pierwszym kwartale 2016. Sportage to w tej chwili numer #1 w sprzedaży tej marki. Kia chce, aby nowa wersja utrzymała tą pozycję.

Największą zmianą w stylizacji Kii Sportage jest nowy układ maski – światła główne nie tworzą już jednej całości z atrapą chłodnicy, lecz rozciągają się ku tyłowi wzdłuż przetłoczeń pokrywy silnika i wyraźnie zaznaczonych nadkoli.

Charakterystyczny dla aut marki Kia kształt grilla w formie "tygrysiego nosa" został poszerzony i osadzony niżej niż dotychczas. Projektantom zależało na tym, aby dzięki zastosowanemu zabiegowi stylistycznemu nadać SUV-owi wrażenie masywności i pewnego trzymania się drogi.

Nowością w gamie jest sportowa wersja GT Line, która wyróżnia się nieco innymi elementami stylistycznymi oraz dostępnością jednostki 1.6 T-GDI z turbosprężarką (patrz niżej).



W swoim nowym wcieleniu Kia Sportage mierzy na długość 4480 mm – to o 4 cm więcej niż w przypadku poprzednika. Do tego dodajmy rozstaw osi wynoszący 2670 mm (+3 cm). Na wysokość wymiary "koreańczyka" nie uległy wprawdzie zmianie (1635 mm), jednak według zapowiedzi producenta pasażerowie mogą liczyć na więcej miejsca na wysokości głowy – przede wszystkim tyczy się to osób siedzących na tylnych siedzeniach.

Pojemność bagażnika również jest większa – przy normalnym ustawieniu foteli "kufer" oferuje 503 litry zamiast dotychczasowych 465 (według normy VDA).

Co słychać w gamie silnikowej?
Nowość w gamie silnikowej to 4-cylindrowa jednostka rzędowa 1.6 T-GDI, wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny oraz turbosprężarkę. Zarezerwowano ją dla klientów wybierających nowego Sportage'a w wersji GT Line. Nowy silnik oferuje dynamiczne reakcje po wciśnięciu pedału gazu przy obniżonym zużyciu paliwa.

Z benzyniaka 1.6 T-GDI można wycisnąć moc 177 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 265 Nm w przedziale 1500-4500 obr./min. Wspominana jednostka opcjonalnie występuje również z dwusprzęgłową skrzynią biegów 7-DCT.

Gruntowną modernizację przeszedł ponadto diesel 2.0 CRDi, oferowany w dwóch wariantach mocy jako jednostka 136- oraz 184-konna. Podobnie jak w przypadku wspomnianego wyżej turbo 1.6 można tu dobrać napęd 4x4.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane