/  / Nowa Kia Sorento już w blokach startowych

Nowa Kia Sorento już w blokach startowych

Kia|
null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nadjeżdża Kia Sorento trzeciej generacji. Klienci w Europie będą mogli kupić samochód wyposażony w 2,4-litrowy silnik benzynowy GDI lub z 2,2-litrowym turbodieslem. Nowe Sorento pojawi się na wystawie w Paryżu.

W porównaniu z poprzednikiem nowa Kia Sorento sprawia wrażenie pojazdu o bardziej smukłej sylwetce. Wynika to po części z powiększenia długości nadwozia o 95 mm (do 4780 mm) i szerokości o 5 mm (do 1890 mm). Jednocześnie o 15 mm zdecydowano się obniżyć wysokość samochodu (do 1685 mm).

Powiększenie wymiarów nadwozia oraz wydłużenie rozstawu osi o 80 mm (do 2780 mm) pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń w kabinie. Pomimo obniżenia linii dachu o 15 mm dzięki odpowiedniej konfiguracji siedzisk siedzeń i foteli uzyskano wzrost przestrzeni na głowę oraz nogi pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń. Powiększyła się również przestrzeń ładunkowa pod względem długości (+87 mm) oraz pojemności po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń (o 17,5%): z 515 do 605 litrów według VDA.

Nowością w Sorento jest także zakrywany podpodłogowy pojemnik na drobniejsze przedmioty.

Dostępna w wersji 5- lub 7-miejscowej, nowa Kia Sorento wyposażona jest w dzieloną i składaną 40/20/40 kanapę tylną z podwyższonym, składanym podłokietnikiem środkowym. Siedzenia drugiego rzędu wersji 7-miejscowej odchylane są do przodu przy pomocy dwóch poręcznych dźwigienek na skraju przedziału ładunkowego.
 
W Sorento debiutuje kilka rozwiązań funkcjonalnych, służących zwiększeniu wygody i przyjemności użytkowania. W zależności od rynku sprzedaży, opcjonalnie dostępny będzie układ podglądu otoczenia pojazdu podczas parkowania Around-View Monitor oraz Smart Power Gate. System ten otwiera automatycznie tylną klapę nadwozia w momencie wykrycia bezpośredniej bliskości elektronicznego "kluczyka", ułatwiając załadunek toreb zakupowych czy innych nieporęcznych przedmiotów wprost do bagażnika.

Ciszej w kabinie
W trakcie procesu rozwojowego Sorento trzeciej generacji inżynierowie Kia zajęli się także wzmocnieniem struktury nadwozia oraz obniżeniem NVH (poziomu hałasów, drgań i wibracji) pod kątem wyrafinowania komfortu jazdy i wyciszenia. Fundamentalne znaczenie w tym przypadku ma wyraźne zwiększenie sztywności skrętnej skorupy karoserii (o 14% w porównaniu z modelem poprzednim), oddziaływujące również na wzrost bezpieczeństwa biernego.

Celem ograniczenia NVH zastosowano nowy materiał głuszący na tunelu centralnym, zwiększono o 29% grubość wykładziny dźwiękochłonnej tablicy przyrządów (z 0,7 do 0,9 mm), wzmocniono punkty/poduszki mocowania silnika i skrzyni biegów, a wersje napędzane silnikiem wysokoprężnym otrzymały nową obudowę filtra cząstek stałych (DPF) oraz osłonę akustyczną zintegrowaną z pokrywą łańcucha rozrządu. Efektem wprowadzonych zmian jest spadek poziomu hałasu w kabinie o 3 do 6% (w zależności od warunków jazdy).

Gama silnikowa
Zależnie od rynku sprzedaży nowa Kia Sorento oferowana będzie z pięcioma jednostkami napędowymi o mocy od 172 do 270 KM: 2,4-litrowym silnikiem benzynowym GDI (bezpośredni wtrysk paliwa), 2,4 i 3,3-litrowym silnikiem benzynowym MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa) oraz dwoma zmodernizowanymi turbodieslami serii "R" o pojemności 2,0 i 2,2 litra. Oferta na rynki Europy obejmować będzie jednak tylko 2,4-litrowy silnik benzynowy GDI oraz 2,2-litrowy turbodiesel, który według prognoz stanowić będzie najczęściej wybieraną jednostkę napędową.

Za swoje najważniejsze cele zespół konstruktorów podwozia Kia przyjął podwyższenie komfortu podróżowania, zapewnienie stabilności przy znacznych prędkościach oraz precyzję układu kierowniczego. W pełni niezależne zawieszenie kół zachowuje zasadniczy układ modelu poprzedniego (kolumny MacPherson z przodu i wielowahaczowe multi-link Kia z tyłu) – lecz z pewnymi modyfikacjami. Tylna rama pomocnicza otrzymała powiększone tuleje w celu lepszej izolacji mechaniczno-akustycznej kabiny pasażerskiej, a nieco "twardsze" amortyzatory ustawiono pionowo tuż za linią osi tylnej tak, aby ograniczyć zjawisko pochylania nadwozia podczas dynamicznej jazdy.

Efektem tych modyfikacji, w połączeniu z wydłużeniem rozstawu osi, jest wyraźnie zwiększony komfort jazdy i lepsze wybieranie nierówności podłoża.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane