/  / Nowa Kia cee'd – Benzyniak 1.0 turbo pod maską

Nowa Kia cee'd – Benzyniak 1.0 turbo pod maską

null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

We wrześniu do polskich salonów zawita zmodernizowana gama modelu Kia cee'd. Ciekawą zmianą jest pojawienie się silnika benzynowego 1.0 T-GDI oraz nowej 7-stopniowej skrzyni DCT.

W gamie jednostek napędowych dla Kii cee'd MY 2016 klient będzie miał więcej propozycji do wyboru – przy czym wszystkie oferowane silniki spełniają normę Euro 6. Na szczególną uwagę zasługuje nowy trzycylindrowy motor benzynowy 1.0 T-GDI turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Z debiutującej w Europie serii downsizingowych silników Kia na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona wersja 120-konna, wytwarzająca moment obrotowy maksymalnie 172 Nm. Można z niego korzystać w przedziale 1500-4000 obr./min.

Dodajmy na marginesie, że słabsza wersja benzynowca 1.0 T-GDI zapewnia natomiast moc do 100 KM (172 Nm).

Diesel 1.6 CRDi mocniejszy
Napędzany silnikiem dieslowskim cee'd pozostaje wciąż częstym wyborem klienta europejskiego, stąd też modernizacji poddany został również oferowany w tym modelu 1,6-litrowiec CRDi. Z myślą o redukcji oporów tarcia diesel otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności.

W wersji 110-konnej emisja CO2 spada według danych fabrycznych do 102 g/km – a nawet do 94 g/km w konfiguracji z systemem Kia ISG (Idle Stop & Go).

Wzmocniony silnik 1.6 CRDi – dostępny zarówno w gamie "zwykłego" cee'da, jak i specyfikacji cee'd GT Line (nowa linia modelowa w ofercie) – rozwija teraz moc 136 KM i moment 280 Nm od zaledwie 1500 obr./min. w połączeniu z manualną skrzynią biegów.

Ponadto oferta jednostek napędowych dla Kii cee'd obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra oraz 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy), jak również diesla 1.4 CRDi.

Nowa przekładnia 7-stopniowa DCT
Kolejna nowinka technologiczna to dwusprzęgłowa przekładnia siedmiostopniowa DCT. Skrzynia dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi. Może ona przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy, 6-stopniowy "automat" z konwertorem momentu obrotowego.

Konstruktorzy przewidzieli możliwość pracy skrzyni 7-DCT w trybie manualnym lub automatycznym.

Współpracujący z nową skrzynią DCT silnik 1.6 CRDi emituje według producenta średnio około 109 g CO2/km – w porównaniu ze 145 g/km dla poprzedniego silnika, współpracującego z 6-stopniową przekładnią automatyczną.  

Dla nabywców gamy modelowej Kia cee'd dostępna będzie wciąż sześciostopniowa przekładnia manualna, lecz także sześciostopniowa DCT – w parze z dieslem 1.6 GDI.

Dopieszczona stylistyka
W porównaniu z poprzednikiem zmiany w stylistyce Kii cee'd można uznać za subtelne. Cześć osób może być tym faktem lekko zawiedziona, choć z drugiej strony w odniesieniu do "koreańczyka" można też akurat zacytować stwierdzenie często stosowane w sporcie. A mianowicie: po co zmieniać zwycięską drużynę?

W kompaktowym cee'dzie zachowano więc charakterystyczny kształt atrapy chłodnicy w kształcie "tygrysiego nosa", wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany przedniego pasa obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla, nawiązujący do innych form i kształtów przedniej sekcji samochodu.

Z tyłu Kii uwagę zwracają natomiast lampy tylne wykonane w technologii LED.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane