/  / Nowa Honda CR-V z lepszym dieslem

Nowa Honda CR-V z lepszym dieslem

null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Zmodernizowany model Honda CR-V – debiutujący na rynku wiosną 2015 – zaoferuje mocniejszy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC. Jednostka generuje moc 160 koni oraz maksymalny moment 350 Nm.

Odświeżona Honda CR-V zadebiutuje na rynku wiosną przyszłego roku. Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia. Przeprojektowano tu reflektory, które łączą się z nową osłoną chłodnicy, a nowy kształt zderzaka i osłony podzderzakowej optycznie poszerza nadwozie i obniża jego środek ciężkości, podkreślając stabilność auta.

Z kolei w tylnym pasie nadwozia znalazły się nowe lampy zespolone LED, dodające mu trójwymiarowy wygląd.

Projektanci dążyli do stworzenia bardziej oryginalnego i zarazem funkcjonalnego wnętrza przedziału pasażerskiego w "terenówce" Hondy. W tym celu przeprojektowano chromowaną listwę, która zdobi całą szerokość wnętrza, a na najważniejszych jego powierzchniach zastosowano wysokogatunkowe materiały wykończeniowe.

Komfort pasażerów dodatkowo poprawia podłokietnik przesuwany w przód i w tył o 60 mm.

Wydajniejsze silniki oraz 9-biegowy automat
Honda CR-V z napędem na cztery koła zostanie wyposażona w silnik wysokoprężny o podwyższonej mocy, a także nową, automatyczną skrzynię biegów o dziewięciu przełożeniach.

Czterocylindrowa jednostka 1,6 litra i-DTEC z serii Earth Dreams Technology rozwija o wiele wyższą moc od swojego poprzednika, generując 160 koni oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub z nową, 9-biegową przekładnią automatyczną. W wersji z manualną skrzynią biegów "japończyk" emituje według wstępnych danych fabrycznych poniżej 130 gramów CO2 na kilometr, podczas gdy wersja z przekładnią automatyczną – poniżej 135 gramów CO2/km; to o 20% mniej w porównaniu z poprzednikiem wyposażonym w skrzynię o pięciu przełożeniach.

Honda CR-V z napędem na dwa koła – dostępna z przekładnią manualną – będzie nadal oferowana z silnikiem 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM, a także z benzynowcem 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM, który spełnia teraz normę Euro 6.

Nowy system rozrywkowo-informacyjny
Nabywcy europejskiej wersji CR-V z rocznika 2015 – jako pierwsi – będą mogli poznać zalety systemu rozrywkowo-informacyjnego Honda Connect, działającego w oparciu o aplikacje.

System należy do standardowego wyposażenia modelu CR-V począwszy od wersji wyposażeniowej Elegance. Oferuje on liczne udogodnienia oraz szereg przydatnych rozwiązań prezentowanych na 7-calowym ekranie dotykowym. Honda Connect daje osobom siedzącym z przodu szybki dostęp do takich funkcji jak informacje o pojeździe, kamera cofania, system audio czy Bluetooth pozwalający podłączyć telefon komórkowy oraz aktywować technologię MirrorLink.

Ponadto, system oferuje dostęp do internetu, dziewięć fabrycznie zainstalowanych aplikacji, usługę Honda App Center, opcjonalną nawigację satelitarną Garmin, system audio, radio AM/FM/DAB i internetowe, interface telefonu i łączność Bluetooth, kamerę cofania z dynamicznymi wskazówkami, a także komputer pokładowy pokazujący przebieg, zużycie paliwa oraz czas podróży.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane