/  / Nowa Honda CR-V – Mocniejszy diesel i 9 biegów

Nowa Honda CR-V – Mocniejszy diesel i 9 biegów

null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W nowy rok Japończycy wchodzą z mocnym akcentem. Wiosną do salonów trafi unowocześniona wersja modelu Honda CR-V. Auto wyróżnia się zmienioną stylistyką przodu oraz ofertą nowego diesla 1.6 w połączeniu z 9-biegowym automatem.

Honda CR-V to jeden z najłatwiej rozpoznawalnych modeli japońskiej marki, a zarazem ścisła światowa czołówka segmentu SUV. Nic więc dziwnego, że w ramach zmian modernizacyjnych na rok 2015 inżynierowie i styliści Hondy musieli bardzo ostrożnie zabierać się do pracy, aby nie popsuć udanej koncepcji, która zdecydowała o dotychczasowych sukcesach rynkowych CR-V.

Nową Hondę łatwo rozpoznać po zmienionym wyglądzie przedniej części nadwozia. CR-V wyróżnia przeprojektowany kształt przednich reflektorów, które płynnie łączą się z osłoną chłodnicy – również zmienioną w porównaniu z poprzednikiem. Do tego dochodzi nowy kształt zderzaka oraz osłony podzderzakowej, który ma za zadanie wizualnie poszerzać nadwozie "japończyka", podkreślając pewniejsze trzymanie się drogi.

Z kolei w tylnym pasie nadwozia CR-V zastosowano nowe lampy zespolone, wykonane w technologii LED.


Mocniejszy diesel i 9-biegowy automat w karcie
Sporo ciekawego dzieje się w gamie silnikowej Hondy CR-V po modernizacji. Uwagę zwraca przede wszystkim nowa konstrukcja wysokoprężna 1.6 i-DTEC, która rozwija moc 160 koni przy 4000 obr./min. oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr./min. Standardowo oferowany jest w tym wypadku napęd na obie osie.

4-cylindrową konstrukcję 1.6 i-DTEC – opracowaną jako następczynię dla wysłużonej jednostki 2.2 i-DTEC 150 KM – można będzie połączyć z manualną skrzynią o 6 przełożeniach. Druga możliwość – tu uwaga – to natomiast nowy automat firmy ZF, który posiada 9 biegów.

HONDA I NOWOŚCI GENEWA 2015

Omawiana przekładnia pojawia się w miejsce oferowanej wcześniej skrzyni automatycznej 5-biegowej. Niski pierwszy bieg zapewnia dynamiczny start, natomiast przy wyższych ustawieniach silnik może pracować z mniejszym wysiłkiem, co korzystnie wpływa na poziom zużycia paliwa oraz komfort akustyczny podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

Według oficjalnych danych fabrycznych, diesel 1.6 i-DTEC w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną spala średnio między 4,9 a 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym (zależnie od wybranego ogumienia). Natomiast w wersji z 9-biegowym automatem deklarowane wartości wynoszą około 5,1-5,3 l/100 km.

Ponadto, nową Honde CR-V będzie można kupić z silnikiem benzynowym 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM, albo też ze słabszym dieslem 1.6, który generuje maksymalnie 120 koni.

Wszystkie oferowane dla nowej Hondy CR-V jednostki napędowe spełniają normę emisji Euro 6b.

A co w kabinie?
Wnętrze Hondy CR-V ozdabia teraz chromowana listwa, która biegnie przez całą szerokość deski rozdzielczej. Wygodę zapewnia użytkownikom m.in. podłokietnik, który można przesuwać w przód/tył o maksymalnie 60 mm. Konstruktorzy poprawili ponadto komfort akustyczny w kabinie, który według Hondy jest wyższy niż w przypadku poprzednika o około 6%.

Poczynając od wersji wyposażeniowej Elegance na pokładzie dostępny będzie nowy system informacyjno-rozrywkowy Honda Connect z możliwościami podłączeniowymi, który działa w oparciu o program Android 4.0.4. Informacje prezentowane są użytkownikom na 7-calowym ekranie dotykowym.

Na liście wyposażenia znajdą się ponadto nowoczesne systemy wspierające pracę kierowcy. Wśród nich jako opcja pojawi się tzw. inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC). System jest w stanie przewidywać i automatycznie reagować na sytuację, w której pojazd z sąsiedniego pasa ruchu zajedzie nam drogę.

Układ i-ACC opracowano ze szczególnym uwzględnieniem zachowań typowych dla ruchu drogowego w Europie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane