/  / Nowa Honda Civic w całej okazałości

Nowa Honda Civic w całej okazałości

null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Po tygodniach oczekiwań japońska marka zaprezentowała wreszcie zdjęcia najnowszej generacji Civica – stworzonego w wersji na rynek europejski. Samochód ujrzy światło dzienne na targach Paryż 2016.

Tak wygląda wersja hatchback modelu Honda Civic dziesiątej generacji. W porównaniu z poprzednikiem "japończyk" jest o 30 mm szerszy, a do tego o 130 mm dłuższy, lecz zarazem o 20 mm niższy. Większe i szersze koła sprawiają wrażenie, że samochód pewniej trzyma się drogi, natomiast długi rozstaw osi, krótkie zwisy i smukła sylwetka kabiny nadają karoserii dynamiczny akcent.

Honda Civic hatchback i podstawowe wymiary:
- długość: 4497 mm
- szerokość: 1800 mm
- wysokość: 1421 mm
- rozstaw osi: 2700 mm
- pojemność bagażnika: od 478 litrów

Japońska marka zapowiada, że na wyposażeniu standardowym znajdzie się szereg systemów bezpieczeństwa, które mają za zadanie ułatwiać pracę kierowcy, a w razie potrzeby zminimalizować skutki ewentualnego zderzenia, jeśli komputer uzna je za nieuniknione (m.in. układ automatycznego hamowania CMBS). Pokładowy system multimedialny dzięki funkcjom Apple CarPlay i Android Auto zapewnia natomiast możliwość podłączenia smartfona.



3 cylindry z turbo
W gamie jednostek napędowych dla Civica pojawią się do wyboru benzyniaki 1.0 VTEC Turbo oraz 1.5 VTEC Turbo – debiutujące w europejskiej ofercie Hondy, jak również udoskonalony diesel 1.6 i-DTEC (dostępny w późniejszym terminie).

3-cylindrowa jednostka benzynowa 1.0 VTEC rozwija moc na poziomie 129 KM przy 5500 obr./min. W zestawieniu z 6-biegową skrzynią manualną maksymalny moment obrotowy to 200 Nm przy 2250/min. Natomiast w konfiguracji z automatyczną przekładnią CVT – kierowca może liczyć na 180 Nm w przedziale 1700-4500/min.

Z kolei 4-cylindrowy silnik 1.5 VTEC Turbo zapewnia moc rzędu 182 koni, dostępną przy 5500/min. (lub przy 6000/min. jeśli motor pracuje w tandemie ze skrzynią CVT). Maksymalny moment obrotowy to natomiast 240 Nm w zakresie 1900-5000/min. (CVT: 220 Nm przy 1700-5000/min.)
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane