/  / Nowa Honda Civic Type R

Nowa Honda Civic Type R

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnull

Z okazji światowej premiery Civica Type R, która odbędzie się podczas paryskich targów Mondial de l’Automobile 2014, Honda opublikowała nowe informacje dotyczące tego ekscytującego modelu.

Nowy hot hatch, który w przyszłym roku pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Hondy, będzie najbardziej ekstremalną wersją modelu Type R, jaka kiedykolwiek powstała. Tym samym rozpocznie on nową erę w dziejach samochodów wyczynowych japońskiej marki.

Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Silnik rozwija ponad 280 KM, oferując niedoścignione osiągi w porównaniu z poprzednimi wcieleniami modelu Type R, w tym wszystkimi generacjami Civica, a także sportowymi odmianami Integry i Accorda, a nawet NSX-a.

Nowy motor Hondy spełnia normy czystości Euro 6 i odznacza się bardzo zaawansowaną konstrukcją. Poprzednie wersje Hondy Civic Type R były napędzane silnikami wolnossącymi, natomiast nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R, gwarantujący niespotykane wrażenia z jazdy.

W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk „+R” zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb „+R”, pozwalający uzyskać porywające wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas bardziej wyostrzone, a moment obrotowy będzie dostarczany w bardziej agresywny sposób, co ma na celu wydobycie maksymalnych osiągów. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego - na bardziej bezpośredni, a nowy czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów zapewni doskonałe właściwości jezdne.

Hasshi wyjaśnia: „W standardowym trybie pracy, Honda Civic Type R jest bardzo zwinna, oferując płynne przyspieszenie w codziennej eksploatacji. Przycisk ‘+R’ wydobywa bardziej dynamiczne ustawienia, które powodują u kierującego szybsze bicie serca. Różnica pomiędzy tymi dwoma ustawieniami jest ogromna. Tryb ‘+R’ jest ekstremalny – samochód idealnie nadaje się wówczas do jazdy po torze, co docenią entuzjaści sportowych doznań.”

Kolejnym przykładem innowacyjnego podejścia Hondy do budowy samochodu o sportowych osiągach jest system „steer axis”. W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2,0 litra i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano innowacyjny, mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu.

Co więcej, specjalnie dla Civica Type R, inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa Honda Civic Type R zapewnia komfort podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością oraz dynamiczne właściwości podczas sportowej jazdy.

Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R będzie wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która pozwoli zwiększyć przyjemność z eksploatacji auta.

Nowa Honda Civic Type R została opracowana z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Samochód będzie budowany w należącej do Hondy nowoczesnej fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii, a w sprzedaży pojawi się w roku 2015.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane