/  / Nowa Corsa i pierwsze przymiarki cenowe

Nowa Corsa i pierwsze przymiarki cenowe

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Klienci nad Renem mogą już składać zamówienia na Corsę piątej generacji, która będzie jedną z gwiazd jesiennej wystawy w Paryżu. W najtańszej wersji nowy Opel Corsa kosztuje w Niemczech niecałe 12 000 euro.

Jeszcze w tym roku kalendarzowym rozpocznie się produkcja seryjna modelu Opel Corsa nowej generacji. Na rynek samochody trafiać będą z fabryk koncernu działających w niemieckim Eisenach oraz w Saragossie (Hiszpania). Nie trzeba chyba dodawać, że Corsa to pod względem sprzedaży ścisła czołówka segmentu B, a zarazem jeden z popularniejszych modeli na całym motorynku europejskim.

W Niemczech klienci już mogą składać zamówienia na nową Corsę. Ceny detaliczne zaczynają się od 11 980 euro za auto 3-drzwiowe lub od 12 730 euro, jeśli wybierze się bardziej praktyczną odmianę 5-drzwiową (dopłata 750 euro). Pod maską samochodu pracuje w wersji bazowej wolnossący silnik benzynowy 1.2, który rozwija maksymalnie moc 70 KM, współpracując z przekładnią manualną 5-biegową.


Mały benzynowiec z doładowaniem
Niemiecki koncern wiele obiecuje sobie po doładowanej konstrukcji benzynowej z trzema cylindrami (1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo). Ta nowa jednostka o niewielkich rozmiarach jest jedynym 1-litrowym silnikiem trzycylindrowym z wałkiem wyważającym, oferując niski poziom hałasu, wibracji i wysoką kulturę pracy.

Motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonany w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 90 KM oraz 115 KM. Obie wersje oferują wyjątkowo krótki czas reakcji i dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Nowy 3-cylindrowiec Opla standardowo wyposażony jest w układ start/stop.

Na rynku niemieckim cena słabszej jednostki 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo wynosi dla 3-drzwiowej Corsy od 14 480 euro, a dla wersji 5-drzwiowej – od 15 230 euro (poziom wyposażenia Selection). Natomiast mocniejsza odmiana 115-konna z omawianym silnikiem to odpowiednio wydatek na poziomie od 16 390 euro lub 17 140 euro (poziom wyposażenia Edition).

Nowe przekładnie
Wart podkreślenia jest fakt, że obie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z zupełnie nowymi 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Według producenta, jedną z ich zalet jest większa efektywność dzięki zmniejszeniu tarcia i większej precyzji. Zmiana biegów jest płynna i wygodna, a przy tym także szybka i precyzyjna.

Wprowadzając na rynek nową Corsę, Opel oferuje również 6-biegową przekładnię automatyczną (ceny od 14 295 euro) i zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 (od 13 775 euro), zapewniającą szybszą, bardziej płynną zmianę biegów i stanowiącą optymalne połączenie komfortu typowego dla przekładni automatycznych z efektywnością skrzyń manualnych.

Dwa diesle z filtrem DPF
Natomiast wśród dostępnych aktualnie wersji wysokoprężnych najtańsza propozycja w cenniku nowej Corsy to odmiana 1.3 CDTI (75 KM). Jest to konstrukcja wyposażona w system start/stop, sprzężona z 5-biegową skrzynią manualną. Na rynku niemieckim ceny w zależności od wersji nadwoziowej zaczynają się od 14 930 euro lub 15 680 euro.

Druga jednostka wysokoprężna, również udoskonalona pod kątem wymagań normy emisji Euro 6, to motor 1.3 CDTI, który rozwija maksymalnie moc 95 koni. Jest to aktualnie najbardziej ekonomiczna wersja w całej gamie silnikowej – deklarowane średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to między 3,2 a 3,3 litra/100 km (klasa efektywności A+).

W trosce o bezpieczeństwo
W Corsie wprowadzono szereg rozwiązań wspomagających kierowcę. Bezpieczeństwo podczas jazdy zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe znajdującym się właśnie w martwym polu, kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu oraz system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.

Komfort jazdy poprawia również zaawansowany asystent parkowania (APA), który automatycznie kieruje pojazdem podczas parkowania, a także kamera cofania oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane