/  / Nowa Astra – Z matrycami LED-owymi na Golfa

Nowa Astra – Z matrycami LED-owymi na Golfa

null
© Opel
nullnullnull

Jesienią premiera nowego Opla Astry. Kompakt w Russelsheim chce w swoim segmencie mierzyć się z najlepszymi – również z VW Golfem, a jednym z jego atutów będzie nowoczesna technologia oświetlenia.

Jak zapowiada koncern z Russelsheim, Opel Astra nowej generacji będzie w swoim segmencie pierwszym modelem oferującym w pełni diodowy system oświetlenia zewnętrznego IntelliLux. To technologia, która emituje wiązkę świateł drogowych nieoślepiającą pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Nowy system – złożony z 8 segmentów diodowych w każdym z reflektorów – w zależności od sytuacji na drodze automatycznie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej. Układ współpracuje z przednią kamerą Opel Eye, której zadaniem jest między innymi wykrywanie obecności innych pojazdów w ruchu.

Na podstawie obrazu rejestrowanego przez kamerę poszczególne segmenty diodowe, które mogłyby oślepić kierowców nadjeżdżających z przeciwka, są wyłączane i włączane w odpowiednich momentach.

Więcej informacji na temat nowej Astry:
NOWY OPEL ASTRA CORAZ BLIŻEJ PREMIERY

Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Takie rozwiązanie prowadzi do istotnej poprawy bezpieczeństwa: niezależne badanie wykazało, że przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję – na przykład gdy na jezdnię nagle wybiegnie zwierzę.


Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło "omijało" przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia pozostają natomiast jasno oświetlone.

Warto dodać, że prawidłowe działanie oświetlenia IntelliLux w nowej Astrze nie wymaga połączenia z nawigacją. System potrafi więc sam rozpoznać, czy samochód znajduje się w obszarze zabudowanym czy na autostradzie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane