/  / Nissan z hiszpańskim rodowodem

Nissan z hiszpańskim rodowodem

Nissan|
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Fabryka Nissana pod Barceloną jest jedyną na świecie, gdzie powstają egzemplarze oferującego napęd elektryczny modelu Nissan e-NV200. Produkcja wystartowała na początku maja.

Początkowo egzemplarze e-NV200 będą eksportowane do około 20 krajów świata, w tym do Japonii. Później ekspansja pojazdów elektrycznych Nissana ma stopniowo obejmować kolejne rynki.

Oprócz e-NV200 w zakładach pod Barceloną powstają wszystkie wersje "zwykłego" NV200 na rynek europejski, a także modele Pathfinder i Navara oraz dostawczy Primastar. W najbliższym czasie dołączy do nich kompaktowy Nissan Pulsar.

Bliźniaczymi modelami Primastara są produkowane w tym samym miejscu Renault Trafic i Opel Vivaro.

Budowę zakładów rozpoczęto w roku 1980, a pierwszy pojazd wyprodukowano w 1983. Warto podkreślić, że była to pierwsza fabryka samochodów Nissana na terenie Europy.

Elektryczny Nissan powalczy z dieslami?
Sercem e-NV200 jest zasilany prądem zmiennym synchroniczny silnik elektryczny o mocy 80 kW, pobierający energię z akumulatora litowo-jonowego. Maksymalny moment obrotowy to 254 Nm. Zespół napędowy, jaki występuje w konstrukcji e-NV200, pierwotnie zaprojektowano do Nissana LEAF.

Nissan e-NV200 będzie przez większość czasu eksploatowany w mieście i na obszarze zabudowanym, dlatego przełożenie skrzyni biegów zmieniono pod kątem uzyskania lepszego przyspieszenia (e-NV200 przyspiesza też lepiej niż NV200 z silnikiem wysokoprężnym), a zmiany oprogramowania w układzie oszczędzania energii (ESC) wydłużyły zasięg pojazdu.

Maksymalna ładowność elektrycznego Nissana to 770 kg. Zasięg zmierzony według standardu NEDC wynosi 170 km.

Przewiduje się, że taki zasięg z zapasem spełni wymagania docelowych użytkowników, gdyż 35% dostawczych vanów nie przejeżdża dziennie więcej niż 120 km. W samej Europie wielkość rynku o takich potrzebach ocenia się na 200 000 pojazdów rocznie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane