/  / Nissan Juke – auto w pakiecie

PREZENTACJA | Nissan Juke – auto w pakiecie

Nissan Juke 2015
© IBRM Samar
Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015Nissan Juke 2015

Ponad trzy lata po swym debiucie Nissan Juke pozostaje jednym z bardziej wyrazistych i charakterystycznych modeli w segmencie małych SUV-ów.

Podczas ubiegłorocznego salonu w Genewie Nissan zaprezentował zmodernizowaną wersję popularnego crossovera. Modyfikacja objęła przede wszystkim wygląd samochodu. Zmianie uległy zderzaki oraz oświetlenie. We wszystkich wersjach Juke otrzymał diodowe światła do jazdy dziennej umieszczone w charakterystycznej lampie na przednim błotniku oraz diodowe kierunkowskazy w obudowach lusterek bocznych. Mimo wszystko model nie zatracił nic ze swojej, jakże charakterystycznej sylwetki, z mocno zaakcentowanymi  muskularnymi błotnikami.
 
Nissan Juke jest jednym z mniejszych modeli w swoim segmencie. W porównaniu do konkurenci rozstaw osi (2 530 mm) ma większy o 30 mm tylko od Suzuki Vitary. Jest za to krótszy od Opla Mokki o 25 mm (2 555 mm) oraz od Renault Captura o 76 mm (2 606 mm). Krótki rozstaw osi przekłada się w pewnym stopniu także na mniejszą niż w przypadku pozostałych aut z segmentu długość (4 135 mm). Od Opla Mokki Nissan jest krótszy o 143 mm (4 278 mm), ale za to dłuższy od Renault Captura  o 13 mm (4 122 mm), mimo że ten miał dłuższy rozstaw osi. Różnice w szerokości (1 65 mm) nie są już takie duże. Juke mieści się w środku stawki, choć główni konkurenci: Opel Mokka i Renault Captur są od niego szersi odpowiednio o 12 mm (1 777 mm) i 13 mm ( 1 778 mm).

 
Godne zainteresowania są pakiety personalizacji wnętrza i nadwozia, dostępne w wersjach Acenta i Tekna. Pakiet personalizacji wnętrza kosztuje 900  zł przy zakupie wersji Acenta (dla wersji Tekna jest on bezpłatny). Obejmuje konsolę centralną, wloty powietrza, wykończenie drzwi, gałkę zmiany biegów, przeszycia siedzeń, kierownicy, daszku nad zestawem wskaźników oraz obwódkę gałki zmiany biegów, wykonane do wyboru w jednym z czterech kolorów: czerwonym, żółtym, białym czy czarnym. Nie jest to cena wygórowana za tak dużą zmianę stylizacyjną. Na niektórych rynkach zestawy dostępne są w większej ilości kolorów.
Pakiet personalizacji nadwozia (kolejne 900 zł) obejmuje nakładki na lusterka, nakładki wokół przednich reflektorów, elementy stylizacyjne zderzaków. Za 2 300 zł pakiet stylizacji nadwozia dodatkowo będzie zawierał 18” felgi aluminiowe z kolorowymi wstawkami. Pakietu personalizacji nadwozia nie można zakupić w tym samym kolorze co nadwozie. Prasowy Juke miał elementy pakietu personalizacji w kolorze białym. Do pełnego pakietu brakowało nakładek na lusterka. Ale i bez nich białe wstawki na zderzakach, białe elementy wokół reflektorów  oraz 18” felgi z białymi wstawkami, ładnie komponowały się z jaskrawoczerwonym kolorem nadwozia.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Nissan Juke
Opel Mokka
Renault Captur
Wersja   Acenta Enjoy Zen
Długość [mm] 4 135 4 278 4 122
Szerokość [mm] 1 765 1 777 1 778
Wysokość [mm] 1 565 1 658 1 566
Rozstaw osi [mm] 2 530 2 555 2 606
Bagażnik min/max [litry] 354 / 1 189 356 / 1 372 377 / 1 235
Masa własna/ dopuszczalna masa całkowita [kg] 1 236 / 1 710 1 260 / 1 764 1 180 / 1 726
Maksymalna masa przyczepy niehamowanej / hamowanej [kg] 639 / 1 250 500 / 1 200 675 / 1 200
Prześwit [mm] 180 158 170
Zawieszenie przednie kolumny McPherson kolumny McPherson kolumny McPherson
Zawieszenie tylne belka skrętna belka skrętna belka skrętna
Rozmiar kół/opon 215/55 R17 215/55 R18   205/55 R17
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/ tarczowe tarczowe wentylowane/ tqrczowe tarczowe wentylowane/ tarczowe
 
Podstawowa wersja Juke’a kosztuje (uwzględniając aktualne promocje) 55 200 zł. Jednakże jest to konfiguracja w pełni wirtualna, której nikt nie kupuje, stworzona prawdopodobnie tylko po to, aby obniżyć minimalną cenę za samochód. Nie ma co się dziwić, że wersja Visia jest niesprzedawalna (możliwe, że dystrybutor nawet jej nie zamawia), bo kto w dzisiejszych czasach chciałby kupić samochód bez klimatyzacji, nawet tylko manualnej, której nie można za żadne skarby dokupić w opcji. Tak więc pomijając wersję Visia, realna sprzedaż zaczyna się od wersji Visia Plus, czyli od ceny 59 200 zł po uwzględnieniu aktualnego rabatu w wysokości 6 000 zł.
Testowaliśmy najbardziej popularną konfigurację samochodu: Juke w wersji Acenta napędzany silnikiem 1,2 DIG-T o mocy maksymalnej 115 KM z 6-biegową, manualną skrzynią przekładniową. Cena tak skonfigurowanego samochodu wynosi 65 500 zł po uwzględnieniu 6 000 zł rabatu. W przypadku Juke’a rabat jest prawie zawsze kilkutysięczny (z wyłączeniem wersji Nismo RS, którą można kupić tylko w cenie cennikowej). Do wersji tej,  oprócz lakieru metalicznego (2 000 zł), poza wspomnianymi pakietami personalizacji wnętrza, możemy dokupić tylko nawigację z tylną kamerą za 3 500 zł lub dach panoramiczny  (3 700 zł). Klimatyzację automatyczną, odtwarzacz CD z wejściem AUX, USB i iPod z 4 głośnikami i funkcją Bluetooth, kierownicę multifunkcyjną oraz tempomat otrzymamy w standardzie. Często opisywane w reklamach: system kamer 360o, system Safety Shield (ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o poruszających się obiektach), reflektory ksenonowe, czy podgrzewane skórzane siedzenia, dostępne są w standardzie lub opcji, tylko dla wersji Tekna, oferowanej w cenie promocyjnej od 72 900 zł. Cena sportowej wersji Nismo RS zaczyna się od 108 100 zł.

 
Nissan Juke jest drugim najczęściej rejestrowanym małym SUV’em  na naszym rynku. Wyprzedza go zdecydowanie Opel Mokka, ale będący na trzecim miejscu Renault Captur traci już niewiele do Juke’a. Ostatnio na rynku pojawiły się nowe modele koncernu FCA: Fiat 500X oraz Jeep Renegade. Ciekawe czy zamieszają w segmencie SUV-ów. Mimo rosnącej konkurencji Nissan Juke pozostaje bardzo wyrazistym i charakterystycznym modelem.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane