/  / Nissan depcze po piętach Toyocie

Nissan depcze po piętach Toyocie

null
© Nissan
null

Nissan – mający w gamie tak dobrze sprzedające się produkty jak np. kompaktowy crossover Qashqai – jest groźnym rywalem dla marek wywodzących się z Japonii, choć nie tylko.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Na rynku w Niemczech trwa zacięta rywalizacja o tytuł najlepiej sprzedającej się moto-marki o japońskich korzeniach. Przez lata niekwestionowanym liderem pozostawała Toyota, ale ostatnio coraz śmielej poczyna sobie Nissan.

Jak wynika z podsumowania wyników rejestracji nowych osobówek nad Renem AD 2014, na markę Nissan przypadło łącznie ponad 62 500 egzemplarzy. To aż o 13,7% więcej niż jeszcze w roku 2013. Z kolei Toyota zarejestrowała w Niemczech niecałe 70 300 sztuk, co oznacza spadek o dynamice powyżej 5%.

Co ciekawe, na koniec minionego roku przewaga Toyoty nad Nissanem wynosiła na rynku niemieckim nieco ponad 7 700 rejestracji. Natomiast jeszcze w roku 2013 producent Aurisa i RAV4 był lepszy od swojego japońskiego rywala aż o ponad 19 000 egzemplarzy

Wróćmy jeszcze na chwilę do zestawienia z danymi za rok 2014. Otóż od Nissana lepsza okazała się też Mazda, ale tylko pod względem dynamiki osiągniętego wzrostu. Producent z Hiroszimy – dzięki prawie 52 500 rejestracji – zanotował w Niemczech poprawę wyników aż o 16,7%.


Autor: Rafał Żaglewski
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane