/  / Nieoficjalne rabaty. Prześwietlamy liderów rynku

Nieoficjalne rabaty. Prześwietlamy liderów rynku

otomoto.pl| moto.gratka.pl| autotrader.pl|
null
© Mazda/IBRM Samar
null

Czy znacie kogoś, kto kupił nowy samochód u oficjalnego dealera i nie była to "super okazja"? Prawdopodobnie nie, bo wszystkie samochody kupowane są okazyjnie z extra rabatem. Postanowiliśmy prześledzić, jakie nieoficjalne rabaty można uzyskać w salonach sprzedaży. Pod lupę wzięliśmy marki z pierwszej dziesiątki rynku.

Poniżej przedstawiamy zestawienie ofert rabatowych*, jakimi oficjalnie chwalą się autoryzowani dealerzy w serwisach ogłoszeniowych. Wszystkie podane rabaty dotyczą samochodów osobowych w wersjach osobowych z rocznika 2014:

Skoda
Skoda oferuje rabaty na swoje modele praktycznie od momentu debiutu rynkowego:
Citigo - rabat 1 000 PLN, maksymalnie do 4 200 PLN,
Fabia - rabat 3 000 PLN, maksymalnie do 6 200 PLN,
Rapid - rabat 4 700 PLN, maksymalnie do 9 800 PLN,
Roomster - rabat od 9 150 PLN, maksymalnie do 12 000 PLN,
Octavia - rabat 1 000 PLN, maksymalnie do 11 350 PLN,
Yeti - rabat 5 700 PLN, maksymalnie do 11 800 PLN,
Superb - rabat 7 000 PLN, maksymalnie do 25 800 PLN.

Volkswagen
W Volkswagenie oficjalnie nie ma żadnych rabatów, ale  dla klientów VW Leasing, decydujących się na leasing samochodu przewidziane są całkiem wysokie kwoty. W przypadku klientów indywidualnych upusty są o niemal połowę niższe. Producent oferuje także wersje limitowane Perfectline z bogatszym wyposażeniem standardowym:
UP! - rabaty do 2 570 PLN,
Polo - rabaty do 9 510 PLN (wersja przed modernizacją),
Golf - rabaty do 12 280 PLN,
Tiguan - rabaty do 20 030 PLN,
Passat - rabaty do 18 960 PLN.

Toyota
Dealerzy Toyoty bardzo pilnują tajemnicy o wielkości rabatów i nie chwalą się nimi w serwisach ogłoszeniowych. Wszystko negocjuje się indywidualnie w salonie. Do większości modeli dorzucane jest dodatkowe wyposażenie w postaci alarmu, drugiego kompletu opon i dywaników. W zasadzie, w przypadku modeli kosztujących poniżej 100 000 PLN, trudno znaleźć jakąś okazję. Na najdroższą RAV4’kę jeden z dealerów oferuje rabat 2 200 PLN, a na Land Cruisera V8 kosztującego ponad 400 000 PLN - 15 000 PLN. Toyota chwali się natomiast na swojej stronie internetowej, że w przypadku zakupów na firmę i przy korzystaniu z pomocy finansowej, rabaty sięgają 11 000 PLN.

Ford
Strategia Forda jest znana od wielu lat. To wersje wyposażeniowe z X-em w nazwie z bogatszym wyposażeniem standardowym. Ford oferuje rabaty na swoje modele, ale w ogłoszeniach widać, że handlowcy są otwarci na negocjujących klientów:
Ka - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 500 PLN,
Fiesta - rabaty od 5 500 PLN, maksymalnie do 10 410 PLN,
Focus - rabaty od 8 500 PLN, maksymalnie do 13 640 PLN,
Mondeo - rabaty od 12 500 PLN, maksymalnie do 20 950 PLN,
Kuga - rabat 9 100 PLN, maksymalnie do 16 300 PLN.

Opel
Opel oferuje pierwsze rabaty kilka miesięcy po debiucie każdego modelu. Wraz z wiekiem pojazdu rabaty rosną i obowiązują już przez cały okres sprzedaży:
Corsa - rabat 4 100 PLN, maksymalnie do 8 200 PLN,
Astra - rabat 6 000 PLN, maksymalnie do 11 600 PLN,
Meriva - rabat 5 000 PLN, maksymalnie do 7 400 PLN,
Mokka - rabat 4 000 PLN, maksymalnie do 5 750 PLN,
Insignia - rabat 5 000 PLN, maksymalnie do 26 850 PLN.

Kia
Kia, wbrew tendencjom rynkowym, nie oferuje jeszcze oficjalnie rabatów na rocznik 2014, a dealerzy niezbyt chętnie chwalą się nimi na portalach ogłoszeniowych:
Picanto - rabaty do 500 PLN,
Rio - rabaty do 1 700 PLN,
Venga - rabaty do 2 435 PLN,
cee'd - rabaty do 5 490 PLN,
Optima - rabaty do 4 700 PLN,
Sportage - rabaty do 9 190 PLN.

Hyundai
Hyundai idzie w ślady Volkswagena, oferując do swoich modeli pakiety wyposażenia dodatkowego w niższych cenach. Są też pierwsze oficjalne rabaty na rocznik 2014:
i10 - oficjalnie brak rabatu, maksymalnie do 600 PLN,
i20 - rabat 2 500 PLN, maksymalnie do 4 600 PLN,
i30 - rabat 2 000 PLN, maksymalnie 5 400 PLN,
i40 - brak rabatu, maksymalnie do 11 500 PLN,
ix35 - rabat 1 500 PLN, maksymalnie do 10 000 PLN.

Peugeot
Peugeot, podobnie jak Citroen, oferuje rabaty na większość swoich modeli w pierwszym roku od wprowadzenia na rynek. Dodatkowo proponuje premie za odkup starego auta:
208 - rabaty do 6 000 PLN, maksymalnie do 10 300 PLN,
2008 - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 5 100 PLN,
301 - rabaty do 5 300 PLN, maksymalnie do 8 000 PLN,
308 - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 9 910 PLN,
3008 - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 16 120 PLN,
508 - rabaty do 15 400 PLN, maksymalnie do 21 300 PLN.

Renault
Ten francuski producent oferuje oficjalne rabaty i promocyjne pakiety wyposażenia w korzystnej cenie:
Clio - oficjalnie brak rabatów, maksymalnie do 6 960 PLN,
Megane - rabat 5 500 PLN, maksymalnie do 11 750 PLN,
Capture - brak rabatów, maksymalnie do 7 000 PLN,
Laguna - rabat 10%, maksymalnie do 13%,
Scenic - rabat 8 000 PLN, maksymalnie do 15 990 PLN.

Dacia
W przeciwieństwie do Renault, Dacia nie oferuje oficjalnie żadnych rabatów. Na duże rabaty u dealerów też nie ma co liczyć. Niezależnie od modelu i wersji wyposażenia, rabat w wysokości 1 000 - 1 500 PLN to maksimum, jakie można wynegocjować. Dealerzy najczęściej oferują na zachętę dywaniki, chlapacze i podłokietnik.

* część ofert dotyczy opcji zakupu z kredytem lub leasingiem samochodowym dla przedsiębiorców (rabaty flotowe). Najwyższe przedstawione powyżej rabaty, przeważnie obowiązują dla najdroższych wersji wyposażenia z opcjami dodatkowymi.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane