/  / Niekonwencjonalne narzędzie badawcze

Niekonwencjonalne narzędzie badawcze

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
null

Eksperci Mercedes-Benz w dziedzinie bezpieczeństwa opracowali aktywną klamrę i pasy bezpieczeństwa z poduszką powietrzną z pomocą wirtualnych modeli człowieka. Dają one dokładniejszy od manekinów obraz tego, co dzieje się z pasażerami samochodu w trakcie wypadku.

Cyfrowe modele pozwalają bowiem symulować również zachowanie organów wewnętrznych takich jak kości i tkanki miękkie.

"Wszystkie istotne elementy ludzkiego ciała (stawy, mięśnie, ścięgna, więzadła, kości) mogą być symulowane w przypadku manekinów w bardzo ograniczonych warunkach - wyjaśnia Hakan Ipek, ekspert Mercedes-Benz w zakresie wirtualnych modeli ludzkich.

"Siedzenia w pewnych pozycjach, jak na przykład podczas drzemki na tylnej kanapie, gdy pas bezpieczeństwa nie przebiega przez miednicę w sposób prawidłowy, zwyczajnie nie można zbadać przy pomocy manekina - dodaje ekspert.

Pierwszy Mercedes bez ani jednej żarówki

Dzięki wirtualnym modelom człowieka szczegółowo symulowana jest także biomechaniczna charakterystyka ludzkiego ciała. Umożliwia to badania przeciążeń, na jakie narażone są modele poddane komputerowym testom zderzeniowym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane