/  / Nie ma jak atut własnego boiska

Nie ma jak atut własnego boiska

null
© Renault
null

Czy zasada odnosząca się do rywalizacji sportowej między dwoma drużynami ma też swoje zastosowanie i w motoryzacji? Jak się okazuje, atut własnego boiska bardzo pomaga w sprzedaży samochodów.

Firma analityczna JATO przeanalizowała ubiegłoroczną sprzedaż wybranych modeli segmentu B na kluczowych rynkach Starego Kontynentu (Francja, Hiszpania, Niemcy oraz Wielka Brytania i Włochy). Okazuje się, że najwyższy udział rynkowy modele takie jak Renault Clio czy Fiat Punto mają tradycyjnie na swoim własnym podwórku.

I tak np. Volkswagen Polo pod względem udziału rynkowego w swoim segmencie najlepiej wypada w statystykach nad Renem. Do Polo należy tam około 14%. Natomiast w przypadku pozostałych krajów europejskich dla Polo jest to poziom wahający się między 8 a 10%.

Dwie ojczyzny
Ciekawy jest przypadek Opla Corsy, który na rynku brytyjskim występuje z logo tamtejszej marki Vauxhall. To właśnie nad Tamizą ma Corsa najwyższy udział w segmencie (15%). Drugi pod tym względem jest natomiast rynek niemiecki, gdzie gracz marki z Russelsheim kontroluje 11%.

Leciwy już Fiat Punto obecnej generacji ma na rynku niemieckim czy francuskim zaledwie około 1% segmentu. Ale już na Półwyspie Apenińskim reprezentant Fiata nadal trzyma się mocno – należy do niego udział na poziomie 13%.

Numer #1 nad Sekwaną
A Renault Clio? Ten etatowy lider rankingów popularności we Francji ma na swoim podwórku udział na poziomie aż 20%. W innych czołowych krajach europejskim już tak dobrze nie jest, ale np. we Włoszech i w Hiszpanii jest to poziom około 9-10%.

Z kolei Ford Fiesta jest nie do pobicia w Wielkiej Brytanii. Anglia ze względów historycznych jest dla marki spod znaku błękitnego owalu bardzo ważnym rynkiem zbytu. Fiesta to nie tylko lider sprzedaży wśród nowych osobówek nad Tamizą, ale również zawodnik grający pierwsze skrzypce w swoim segmencie – z udziałem wynoszącym aż 22%.

Na innych kluczowych rynkach europejskich Fiesta ma w swojej klasie udział wahający się od około 5% (we Francji) do 9% (Niemcy i Włochy).
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane