/  / Najpopularniejsze SUV-y w Polsce – Duster, Qashqai i spółka

Najpopularniejsze SUV-y w Polsce – Duster, Qashqai i spółka

IBRM SAMAR|
null
© Hyundai
null

Samochody typu SUV i crossover szturmem zdobywają rynek. Klienci w tego typu pojazdach doceniają masywną sylwetkę nadwozia, niezły komfort podróżowania oraz podwyższoną pozycję za kierownicą.

W rankingu TOP-20 czołowych modeli polskiego rynku nowych osobówek można aktualnie doliczyć się łącznie pięciu reprezentantów segmentu SUV-ów i crossoverów. Według danych IBRM SAMAR, najlepszym wynikiem w omawianej stawce legitymuje się Dacia Duster (#10). Rumuńska terenówka uzyskała w całym pierwszym kwartale 1 969 rejestracji, co w porównaniu z wynikami rok wcześniej daje wzrost o niezłej dynamice 12,7%.

Tuż za Dusterem ląduje Nissan Qashqai (#11). Ten kompaktowy crossover po pierwszym kwartale wykręcił wynik rzędu 1 894 egzemplarzy (+11,4%). A jeszcze bardziej – bo aż o 21,9% – podskoczyły notowania modelu Kia Sportage. Ten zajmujący na koniec marca pozycję #12 gracz uzyskał rezultat wynoszący 1 727 egzemplarzy.

Tymczasem na miejscu #16 mamy rynkową nowość. To Hyundai Tucson, czyli następca dla ix35. W swoim najnowszym wcieleniu "koreańczyk" najwyraźniej przypadł do gustu polskim klientom. Świadczy o tym aż 1 476 rejestracji oraz fakt, że jest to aktualny lider w sprzedaży całej marki Hyundai – przed i30.

Ostatnim crossoverem łapiącym się do listy TOP-20 rynku nowych osobówek w Polsce jest natomiast Opel Mokka (#19). Samochód spod znaku srebrnej błyskawicy ma na koncie 1 320 rejestracji – przy dynamice wzrostu na poziomie 6,7%.

Wysyp nowości
Warto dodać, że jesienią na polski rynek trafić ma zmodernizowana wersja Mokki. Samochód – na znak swoich związków z segmentem crossoverów – będzie firmowany nazwą jako "Opel Mokka X". Ta premiera może znacząco podbić notowania niemieckiego gracza na rynku motoryzacyjnym nad Wisłą.

Wśród kolejnych nowości, które w tym roku zawitają do salonów sprzedaży, wymienić można ponadto Volkswagena Tiguana II, Audi Q2, zmodernizowane Peugeot 2008, jak również markę SEAT, która chce zdobyć serca klientów dzięki modelowi Ateca. Bardzo ciekawie zapowiada się ponadto debiut Skody w segmencie SUV-ów klasy średniej.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane