/  / Najmniejszy w gamie Forda Tourneo

CENY | Najmniejszy w gamie Forda Tourneo

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na polski rynek wjechał właśnie model Ford Tourneo Courier. Samochód z błękitnym owalem na masce startuje z poziomu 57 000 złotych. Pod maską bazowej wersji znajdziemy 1-litrowy motor benzynowy EcoBoost, który rozwija moc 100 KM.

5-miejscowy Ford Tourneo Courier to samochód, który przy zwartych wymiarach nadwozia ma oferować w miarę możliwości jak najbardziej przestronne i komfortowe wnętrze. Przy standardowym ustawieniu foteli bagażnik oferuje pojemność wynoszącą 708 litrów. Ford podkreśla, że jest to wartość o 60 litrów większa niż u bezpośrednich konkurentów rynkowych. Natomiast po całkowitym rozłożeniu tylnych siedzeń, dzielonych w proporcji 60/40, uzyskujemy maksymalnie pojemność do 1656 litrów.

Regulowana półka bagażnika, będąca pierwszym tego typu rozwiązaniem w segmencie, może zostać zamontowana na różnych wysokościach w przedziale bagażowym, a w momencie, gdy nie jest potrzebna, można ją umieścić za oparciami tylnych foteli.

Klienci nie powinni bynajmniej narzekać na trudny dostęp do środka. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają bowiem przesuwane drzwi, umieszczone po obu stronach pojazdu.

Tourneo Courier został zbudowany na bazie najnowszej płyty podłogowej Forda przeznaczonej dla niewielkich samochodów (np. Fiesta i B-Max). Podwozie zostało zestrojone z akcentem położonym na dynamikę, a także komfortowe i zwrotne prowadzenie.

W gamie silnikowej Ford Tourneo Courier oferuje polskim klientom następujące możliwości wyboru:
- benzynowy 1.0 EcoBoost 100 KM
- diesel 1.5 TDCI 75 KM
- diesel 1.5 TDCI 95 KM

W każdej wersji silnikowej biegi zmienia się za pomocą skrzyni manualnej o 5 przełożeniach. Według danych producenta, najbardziej ekonomiczny jest 75-konny 1.5 TDCI, który spala średnio około 3,7 litra oleju napędowego na 100 km (emisja CO2 to 97 g/km).

Na polskim rynku nowy Ford będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia do wyboru:
- poziom Ambiente: ceny od 57 072 złotych
- poziom Trend: ceny od 64 022 złotych
- poziom Titanium: ceny od 66 543 złotych

Dla każdej z trzech wersji wyposażeniowych klienci mają pełną dostępność oferowanych jednostek napędowych za wyjątkiem specyfikacji Ambiente, która występuje do wyboru tylko z jednostką benzynową EcoBoost lub ze słabszym dieslem.

W podstawowej specyfikacji Ambiente klient otrzymuje w standardzie takie elementy wyposażenia jak np. komputer pokładowy, szyby przednie regulowane elektrycznie, immobilizer (PATS), centralny zamek oraz reflektory przednie z opóźnionym wyłączeniem. Klimatyzacja manualna wymaga natomiast dopłaty 4 059 złotych (standard dla poziomu Trend, natomiast w najwyższej specyfikacji Titanium otrzymuje się standardowo klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury EATC).

Wyższa wersja Trend, obok wspomnianej wyżej klimatyzacji, została standardowo wyposażona także w tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, radio My Connection ze stacją dokującą My Ford Dock, a także w światła przeciwmgielne. Topowa odmiana Titanium to dodatkowo m.in. automatyczne światła i wycieraczki, 16-calowe obręcze aluminiowe 7-ramienne, przyciemniane szyby z tyłu oraz zintegrowane relingi dachowe.

Ford Tourneo Courier oferuje standardowe systemy bezpieczeństwa biernego takie jak na przykład poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy czy kurtyny powietrzne, a także zaawansowane technologie, w tym system kontroli ciśnienia w ogumieniu oraz samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance, która w razie wypadku lub kolizji umożliwia bezpośrednią łączność pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane