/  / Najbardziej znana marka oleju w Polsce to...

Najbardziej znana marka oleju w Polsce to...

Castrol|
null
© Castrol
null

Według najnowszych badań, kupując olej bardziej zwracamy uwagę na jego jakość niż cenę. Dla profesjonalistów ważnym kryterium jest też to, czy środek smarny ma rekomendację producenta samochodu. Najbardziej znana marka olejowa – Castrol.

Jak wynika z badania firmy GiPA, statystycznie co trzeci kierowca wskazuje Castrol jako pierwszą markę oleju, jaka przychodzi mu do głowy (32%). Kolejne pod względem popularności brandy uzyskały natomiast odpowiednio 21% oraz 14% wskazań.

Według sondażu, Castrol jest również na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o spontaniczną znajomość marek olejowych wśród pracowników autoryzowanych serwisów oraz warsztatów niezależnych. W sieci ASO na Castrol wskazało około 30% ankietowanych, zaś w serwisach niezależnych – aż 42%.

Dlaczego ten olej, a nie inny?
Najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie oleju jest dla kierowców jego jakość (23%), a nie cena (21%). Zwracamy ponadto uwagę na to, aby olej odpowiednio chronił silnik, liczy się także zaufanie do konkretnej marki.

Nieco inaczej wybierają natomiast olej profesjonaliści – w przypadku warsztatu autoryzowanego za najważniejsze kryterium uchodzi to, czy dana marka jest zalecana przez producenta samochodu. Serwisy niezależne poza jakością oleju i rekomendacją uwzględniają też fakt, czy marka jest znana i cieszy się dobrą opinią kierowców.

Wymiana oleju – chętnie w serwisie
Olej najczęściej uzupełniamy sami – tak odpowiedziało aż 92% kierowców. Natomiast zdecydowana większość zmotoryzowanych wymienia olej w serwisie, chociaż mimo malejącego trendu wciąż 18% robi to samodzielnie.

Podczas gdy oleje na dolewki najczęściej kupujemy w sklepach motoryzacyjnych, na stacjach benzynowych czy hipermarketach, to już na rynku wymiany oleju najważniejszymi kanałami są warsztaty niezależne i sklepy motoryzacyjne.

Wymiana oleju jest drugim najczęstszym powodem wizyty w serwisie. Podczas takich wizyt statystycznie 4 na 10 kierowców poprosiło o konkretną markę olejową. Najwięcej – bo 23% zmotoryzowanych – deklaruje, że w czasie ostatniej wymiany został zastosowany olej Castrol. Co ciekawe, podobnie liczna grupa (24%) nie wie, jaki dokładnie olej ma w swoim samochodzie.

Także uzupełniając poziom oleju najczęściej sięgamy po Castrol – tak robi blisko co czwarty badany. Natomiast około 14% ankietowanych nie wie, jakiej marki olej został zastosowany podczas ostatniej dolewki.

Warto zauważyć, że podczas gdy od kilku lat maleje wskaźnik samodzielnych wymian oleju, to równocześnie rośnie ich liczba w trybie Buy&Fit (kierowca kupuje olej samemu, natomiast wymianę zleca już profesjonalistom): w 2011 roku taką opcję wybrało 18% kierowców, a w 2013 roku już prawie co czwarty badany.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane