/  / Najbardziej sportowy diesel u Volvo

CENY | Najbardziej sportowy diesel u Volvo

null
© Volvo Cars
null

W modelach Volvo S60 i V60 debiutuje nowy dwulitrowy silnik – D5 o mocy 225 koni. Tak dynamicznego diesla w ofercie Volvo jeszcze nie było.

Nowy motor Drive-E D5 225 KM powstał w pierwszej kolejności z myślą o Volvo XC90, w którym za pośrednictwem układu Haldex V napędza cztery koła. Silnik ten jest dostępny w modelach S60 i V60 tylko w odmianie przednionapędowej – wyłącznie z ośmiostopniową skrzynią automatyczną.

Zaletą nowej jednostki napędowej jest elastyczność: maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów 1750-2500.

W kabinie Volvo podróżujący nie będą raczej narzekać na nadmierny hałas: przy prędkości 140 km/h – na ósmym biegu – diesel D5 osiąga zaledwie 2100 obr./min. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 230 km/h.

Dla wersji Volvo S60 D5 deklarowane zużycie paliwa zaczyna się od około 4 l na 100 km.

Poprzednik zostaje w tyle
Nowa jednostka zastąpi w ofercie dotychczasowy, pięciocylindrowy silnik D5 o pojemności 2,4 litra (215 KM). Volvo S60 wyposażone w starszy motor D5 osiągało pierwszą "setkę" w 7,4 sekundy – czyli o sekundę wolniej niż wspomniany wyżej następca.

Co ważne, cena omawianej konfiguracji pozostała na podobnym poziomie. Starsza wersja S60 D5 215 KM Kinetic z sześciostopniowym automatem kosztowała 162 300 zł. Nowe Volvo S60 Drive-E D5 225 KM – z ośmiostopniową skrzynią biegów – kosztuje natomiast 163 800 zł. Z oferty znikła jednak wersja z manualną skrzynią biegów i najtańsza odmiana Base, które cieszyły się najmniejszą popularnością.

W ofercie nadal pozostanie pięciocylindrowy silnik Diesla, ale będzie on dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane