/  / Na szczycie gamy nowego Audi A4

Na szczycie gamy nowego Audi A4

null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W gamie Audi A4 nowej generacji wersji RS4 jeszcze nie ma. Do tego więc czasu najmocniejszym wariantem w ofercie limuzyny z Ingolstadt pozostanie S4 oraz S4 Avant.

Sercem nowego Audi S4 jest silnik 3.0 TFSI V6 z bezpośrednim wtryskiem i turboładowaniem, który generuje moc 354 koni i maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dostępny w przedziale od 1370 do 4500 obr./min. W porównaniu z poprzednikiem udoskonalony motor charakteryzuje się lepszymi osiągami, a jednocześnie znacznie mniejszym ciężarem i spalaniem.

Ważące 1630 kg Audi S4 potrzebuje na rozpędzenie się do setki około 4,7 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W przypadku wersji kombi (masa własna: 1675 kg) standardowy sprint trwa o dwie dziesiąte sekundy dłużej.

Według standardów zużycia paliwa NEDC, Audi S4 spala średnio poniżej 7,4 litra benzyny na 100 km. W przypadku Avanta jest to według producenta poniżej 7,5 l/100 km.

Za przenoszenie mocy silnika na drogę odpowiada ośmiostopniowa skrzynia automatyczna Tiptronic. Podobnie jak w przypadku innych modeli z gamy "S", samochód posiada stały napęd na cztery koła quattro.



Na sportowo, ale z umiarem
Wygląd nowego Audi S4 producent określa jako sportowy, lecz nie ostentacyjny. Zderzak, wloty powietrza i listwy progowe mają wyraziste kontury. Wiele elementów dodatkowych karoserii polakierowano w różnych odcieniach matowej szarości. Aluminiowe elementy to charakterystyczne akcenty ozdobne. W kolorze aluminium lśnią także obudowy lusterek bocznych. W tylny zderzak wkomponowano czarną kratownicę o strukturze plastra miodu, aluminiowy dyfuzor i cztery końcówki rur wydechowych.

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. reflektory diodowe, diodowe światła tylne z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, 18-calowe felgi w stylistyce typowej dla modeli "S", sportowe fotele przednie obite połączeniem tkaniny Alcantara i skóry oraz trójramienną kierownicę sportową, którą obszyto skórą.

W porównaniu do "zwykłego" A4 podwozie wersji Audi S4 znajduje się o 23 mm bliżej drogi. Podobnie rzecz się ma w egzemplarzach z aktywnym systemem kontroli zawieszenia (opcja).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane