/  / Model Peugeot 301 kosztuje w Polsce od 39 900 złotych

Model Peugeot 301 kosztuje w Polsce od 39 900 złotych

null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Pierwsze zamówione w Polsce egzemplarze modelu Peugeot 301 trafią do klientów już w styczniu przyszłego roku. Samochód w podstawowej wersji Access 1.2 VTi 72 KM kosztuje od 39 900 zł.

Peugeot 301 dostępny jest na rynku polskim w trzech wersjach wyposażenia do wyboru:
- poziom Access: cena od 39 900 złotych
- poziom Active: cena od 45 900 złotych
- poziom Allure: cena od 54 600 złotych

Klienci mogą wybierać spośród 7 kolorów nadwozia, w tym pięciu metalizowanych.

W gamie jednostek napędowych dostępnych obecnie dla Peugeot 301 przygotowano następujące propozycje:
- 1.2 VTi 72 KM; dostępny z 5-biegową przekładnią manualną
- 1.6 VTi 115 KM; dostępny z 5-biegową przekładnią manualną
- 1.6 VTi 115 KM; dostępny z 4-biegową skrzynią automatyczną
- 1.6 HDi 92 KM z filtrem cząstek FAP; dostępny z 5-biegową przekładnią manualną

Pierwszy z wymienionych wyżej silników dostępny jest tylko dla podstawowej wersji Access oraz dla Active. Mocniejszy motor benzynowy 1.6 VTi 115 KM, współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną, można zamówić w dwóch wyższych wersjach wyposażeniowych (poziom Active: cena od 51 400 złotych), natomiast model 1.6 115 KM dostępny z 4-biegowym automatem występuje tylko dla wersji wyposażeniowej Allure (cena od 59 600 złotych).

Diesel 1.6 HDi 92 KM jest natomiast dostępny dla wszystkich trzech przewidzianych w ofercie wersji wyposażeniowych. W przypadku podstawowej odmiany Access ceny zaczynają się od 49 900 złotych.

Peugeot 301 gama modelowa z cennikiem w Polsce

W skład wyposażenia standardowego otwierającego gamę poziomu Access wchodzą takie elementy jak np. ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego AFU, system stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji ASR, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (w tym ostatnim przypadku z możliwością dezaktywacji), poduszki boczne w pierwszym rzędzie siedzeń, kontrolka niezapiętego pasa kierowcy oraz m.in. centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie i felgi stalowe 15” z kołpakami Bore i opony 185/65 R15.

Klimatyzacja manualna wymaga dla wersji wyposażeniowej Access dopłaty 4 000 złotych, natomiast dla wyższej specyfikacji Active stanowi już element wyposażenia standardowego. Z kolei w najwyższym poziomie Allure standardowo występuje klimatyzacja manualna ze sterowaniem elektronicznym.

W gamie Peugeot 301 zamówić można też takie elementy wyposażenia jak np. czujniki parkowania z tyłu (cena 1 000 złotych, dostępne dla poziomu Allure) oraz regulator i ogranicznik prędkości z możliwością sterowania z kolumny kierownicy (500 złotych, dostępne dla poziomu Allure.

301 został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta szerokiego grona odbiorców na całym świecie. Z tego względu podstawowym założeniem konstruktorów było dostosowanie go do użytkowania w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach (np. w krajach o wyjątkowo gorącym lub zimnym klimacie, czy złym stanie infrastruktury drogowej).

Peugeot 301 podstawowe wymiary:
- długość nadwozia: 4442 mm
- rozstaw osi: 2652 mm
- wysokość: 1466 mm
- szerokość: 1501 mm/1953 mm (razem z lusterkami bocznymi)
- pojemność bagażnika: 506 litrów (według VDA), maksymalnie 1332 litrów

Nowy Peugeot 301 wytwarzany jest w hiszpańskim Vigo obok siostrzanego modelu Citroen C-Elysee. Konkurentami na rynku będą takie samochody jak np. Skoda Rapid, SEAT Toledo oraz Chevrolet Cruze.

Peugeot 301 to pierwszy model w nomenklaturze francuskiej marki z cyfrą „1” na końcu. Zgodnie z nowym nazewnictwem oznacza to samochód przystępny cenowo, skierowany do nowych grup klientów, którzy oczekują funkcjonalności i  wszechstronności, a jednocześnie nowoczesności i komfortu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane