/  / Mocne nowości w segmencie B

Mocne nowości w segmencie B

IBRM SAMAR|
null
© Volkswagen
null

Fabia, Yaris i Polo. Te modele to nie tylko czołowi gracze w samym segmencie B, ale również samochody zajmujące wysokie miejsca w rankingu rejestracji wszystkich nowych aut osobowych na polskim rynku. W tym roku kalendarzowym wszystkie trzy modele doczekają się istotnych zmian tak, aby nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i nie dać się konkurencji.

Bieżący rok kalendarzowy zapowiada się bardzo ciekawie pod względem nowości modelowych w segmencie B. Zaledwie kilka dni temu poznaliśmy nieco zmodernizowanego Volkswagena Polo (na zdjęciu). Samochód, który do polskich salonów wjedzie już w maju, wyróżniać się będzie takimi atutami jak m.in. dostępność jednostek napędowych, które spełniają normę czystości spalin Euro 6, a do tego są nawet o ponad 20% oszczędniejsze niż u poprzednika.

Volkswagen Polo po liftingu

Klienci powinni też docenić obecność "na pokładzie" nowych systemów Infotainment oraz technologii, które wspomagają kierowcę podczas jazdy i zmniejszą niebezpieczeństwo poważnego wypadku.

Bardzo groźnym konkurentem Volkswagena Polo na polskim rynku jest Toyota Yaris. Według naszych ustaleń, w czerwcu bieżącego roku na polskim rynku będzie miała miejsce premiera Yarisa po dużych zmianach modernizacyjnych.

Toyota Yaris oferowana jest aktualnie na polskim rynku jako samochód 3- lub 5-drzwiowy. Oprócz wersji z napędem hybrydowym klienci mogą kupić egzemplarz wyposażony w silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 69 KM lub z 99-konną jednostką 1.3 Dual VVT-i, którą na życzenie można wyposażyć w przekładnię automatyczną Multidrive S.

Moto-premiery roku 2014

Alternatywą dla jednostek benzynowych lub hybrydy może być jeszcze wysokoprężna konstrukcja 1.4 D-4D, która generuje maksymalnie moc 90 KM współpracując z przekładnią manualną o 6 biegach.

Według danych Toyoty, w zakończonym niedawno roku kalendarzowym 2013 Yaris był na polskim rynku najchętniej kupowanym modelem w całej gamie japońskiego koncernu, uzyskawszy wynik łącznie prawie 7 100 egzemplarzy.

Niezwykle ciekawie zapowiada się też sama końcówka roku 2014. Wówczas to doczekamy się rynkowej premiery modelu Skoda Fabia nowej generacji, którą opracowano jako jeden z elementów szerokiej ofensywy producenta z Mlada Boleslav. Przypomnijmy, że w latach 2013-2016 Skoda Auto chce średnio co sześć miesięcy wprowadzać na rynek zupełnie nowy lub zmodyfikowany model.

W rankingu najpopularniejszych modeli na polskim rynku Anno Domini 2013 Fabia zajęła na podium miejsce drugie, przegrywając rywalizację o względy klientów tylko z Octavią.


Autor: Rafał Żaglewski
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane