/  / Moc Golfa R wzrosła do 300 koni

PREMIERA | Moc Golfa R wzrosła do 300 koni

VOLKSWAGEN|
Volkswagen Golf R 2014
© Volkswagen
Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014Volkswagen Golf R 2014

Marka Volkswagen rozpoczyna rok 2014 wprowadzeniem na rynek jednego z najbardziej sportowych samochodów kompaktowych na świecie: nowego Golfa R.

Czwarta generacja tego sportowego auta napędzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18% w porównaniu z poprzednikiem.

Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, także w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4Motion ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. O wysoką dynamikę Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport (po raz pierwszy z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym).

Opcjonalne elementy wyposażenia to udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race.

Na polskim rynku Volkswagen Golf R startuje od 147 490 złotych (PATRZ TUTAJ).

Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s); z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Mimo wysokich osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM udało się według danych fabrycznych zmniejszyć zużycie paliwa do 7,1 l/100 km (poprzednik: 8,5/100 km). Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km.

Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG: w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi według producenta około 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km (18%).

Obie wersje tego sportowego auta spełniają wymagania klasy emisji spalin Euro 6.

Nowy Golf R jest wyposażony w całą gamę rozwiązań zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40) Golfa R wyróżniają takie elementy jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego "U"), ciemnoczerwone światła tylne i układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami.

We wnętrzu sportowego Volkswagena znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane