/  / Mitsubishi Space Star – mały, który dużo może

TEST | Mitsubishi Space Star – mały, który dużo może

. ()|
Mitsubishi Space Star 2014
© IBRM Samar
Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014Mitsubishi Space Star 2014

Nowy Mitsubishi Space Star całkowicie zrywa z koncepcją poprzedniego modelu o tej samej nazwie, który był kompaktowym minivanem. Obecnie, to już auto typowo miejskie, a dzięki kuracji odchudzającej i nowej gamie silników również oszczędne w eksploatacji.

Na polskim rynku samochód dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi. Podstawowa jednostka o pojemności 1 litra i mocy 71 koni napędza Space Stara do pierwszych 100km/h w ciągu 13.6 sek. Druga, mocniejsza, którą mieliśmy okazję testować, to nowo zaprojektowany 3-cylindrowy motor o mocy 80 KM. Silnik może współpracować z 5-biegową skrzynią manualną, bądź bezstopniowym automatem (dopłata 4 010 PLN). Kultura pracy silnika pozytywnie zaskakuje. Na pochwałę zasługuje też charakterystyka momentu obrotowego. Faktem jest, że w trasie mocy może brakować ( katalogowe przyspieszenie do setki wynosi 11,7s), lecz pamiętać trzeba, że środowiskiem naturalnym tego samochodu jest miasto.

Przyzwoite osiągi są wynikiem ostrej kuracji odchudzającej. Nowy model wyposażony w silnik 1.2 waży jedynie 845 kg, a to odbija się pozytywnie nie tylko na osiągach auta, ale również na jego spalaniu. W mieście, przy „lekkiej nodze”, Space Star jest w stanie spalić około 5,5 litra, a w trasie zejść poniżej 5 litrów. Mitsubishi chwali się nie tylko niską masą własną auta, ale także tym, że samochód został zaprojektowany w tunelu aerodynamicznym. W efekcie ma bardzo dobry współczynnik oporu powietrza. Dodatkowo, dla poprawy aerodynamiki posiada płyty zamocowane pod spodem, których zadaniem jest zmniejszenie zawirowania powietrza.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Mitsubishi Space Star
Hyundai i20
Wersja Intense Comfort
Cena bazowa wersji [PLN] 43 990 49 100 (po rabacie 46 600)
Długość [mm] 3710 3995
Szerokość [mm] 1665 1710
Wysokość [mm] 1490 1490
Rozstaw osi [mm] 2450 2525
Bagażnik min/max [litry] 235/912 295/b.d.
Masa własna/DMC [kg] 845/1340 960/1515
Zawieszenie przód McPherson McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna belka skrętna
Rozmiar kół/opon 175/55 R15 175/70 R14
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/bębnowe tarczowe wentylowane/bębnowe

Miękko i nieprecyzyjnie
Zawieszenie w Space Starze jest zdecydowanie za miękkie. O ile w mieście jest do przyjęcia, a ugięcia na zakrętach są do zaakceptowania, o tyle w trasie, na szybciej pokonywanych zakrętach, już tak kolorowo nie jest. Dotyczy to zwłaszcza tylnego zawieszenie, które ma tendencję do mocnego wychyłu, co skutkuje małą stabilnością samochodu. Kolejną rzeczą, która psuje dość dobre wrażenie jakie po sobie zostawia małe Mitsubishi, to skrzynia biegów. Choć długie przełożenia pierwszych czterech biegów pozwalają obniżyć zużycie paliwa, to piąty bieg wydaje się trochę za krótki. Zwłaszcza w trasie, gdzie przy ok. 3 tys. obr/min, na liczniku mamy już „stówkę”. Jednak największą bolączką skrzyni biegów jest jej brak precyzji. Poszczególne biegi wchodzą łatwo, lecz przy szybszej zmianie biegi nie zawsze precyzyjnie trafiają na swoje miejsce.

Z rzeczy drobnych, lecz irytujących wymienić trzeba ostrzeżenia dźwiękowe, które atakują na każdym kroku. System pika nawet w przypadku, gdy silnik nie jest uruchomiony, ale za to drzwi są otwarte. Pika również, gdy na fotelu pasażera zostawimy laptop lub inny lekki bagaż

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Mitsubishi Space Star
Hyundai i20
Wersja Intense Comfort
Cena bazowa wersji [PLN] 43 990 49 100 (po rabacie 46 600)
Budowa silnika/paliwo Benz., R3 12V Benz., R4 16V
Pojemność silnika [cm3] 1193 1248
Moc [KM/obr./min] 80/6000 85/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 106/4000 121/4000
Skrzynia biegów 5-stopniowa skrzynia manualna 5-stopniowa skrzynia manualna
Napęd przód przód
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 11,7 12,7
Prędkość maksymalna [km/h] 180 168
Spalanie miasto [l/100km] 5,2 6,1
Spalanie trasa [l/100km] 3,8 4,2
Spalanie średnie [l/100km] 4,3 4,9

Mały, ale pojemny
Wnętrze samochodu, choć nie rozpieszcza pod względem jakości wykonania, to prezentuje się przyzwoicie. Wszystkie przełączniki są na wyciągnięcie ręki, a ich obsługa intuicyjna. Dużą zaleta auta jest jego pojemne wnętrze. Nawet osoby o wzroście powyżej 190 cm będą czuły się swobodnie za kierownicą tego Mitsubishi. Nie zabraknie również miejsca, gdy zechcą usiąść z tyłu. Bagażnik o pojemności 235 litrów jest przeciętną wartością jaką oferują samochodu tego segmentu.


Ceny i wyposażenie
To czym Space Star zamierza zawojować polski rynek jest cena. W momencie debiutu wersja bazowa Inform wyceniona została na 38 990 PLN. Wyposażenie seryjne też jest okazyjne: ESP, sześć poduszek powietrznych, elektryczne szyby przednie i lusterka, klimatyzacja manualna oraz radio CD MP3 z czterema głośnikami. W cenniku znalazła się jeszcze odmiana Invite (ceny od 40 990 PLN) oraz dostępna tylko z silnikiem 1.2 l wersja Intense (ceny od 43 990 PLN). W topowym wariancie klient otrzymuje m.in.: klimatyzację automatyczną, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę, system bezkluczykowy, tempomat oraz Bluetooth. Z zewnątrz wyróżniają ją 15” felgi aluminiowe. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że samochód zdobył 4 gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP (na pięć możliwych).

PLUSY
- Niskie zużycia paliwa,
- Przestronne wnętrze,
- Relatywnie niska cena.


MINUSY
- Zbyt miękkie zawieszenie,
- Nieprecyzyjna skrzynia biegów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane