/  / Mitsubishi Outlander – auto z tarczą

PIERWSZA JAZDA | Mitsubishi Outlander – auto z tarczą

Mitsubishi Outlander 2016
© IBRM Samar
Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016Mitsubishi Outlander 2016

Outlander jest najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Europie. Dotychczas sprzedano łącznie ponad 1 280 000 egzemplarzy japońskiego "cudzoziemca".

Mitsubishi Outlander rocznik modelowy 2016 jest pierwszym modelem Mitsubishi, zaprojektowanym według nowej stylistyki nazywanej „Dynamic Shield”, co można przetłumaczyć na polski jako „dynamiczna tarcza”, ewentualnie „dynamiczna ochrona” . W następnych latach kolejne modele będą otrzymywały sukcesywnie nowe „oblicze” zgodne z tą filozofią,
 
Nowy Outlander to de facto głęboki  lifting dotychczasowej wersji. Zmiany zewnętrzne widać już na pierwszy rzut oka. Samochód otrzymał całkowicie nowy przedni zderzak, grill i przednie błotniki. Nowe przednie ledowe reflektory, które są montowane od wersji City Style, są znacznie niższe niż dotychczas. W obudowie lamp przednich zostały umieszczone ledowe światła do jazdy dziennej, będące seryjnym wyposażeniem wszystkich wersji.  

Nowy jest też zderzak tylny oraz tylne zespolone lampy wykonane w technologii LED komponujące się z wykończeniem pokrywy bagażnika. Na wszystkich nowych elementach, jak i na listwach bocznych umieszczono  wiele chromowanych elementów ozdobnych. Całość zewnętrznych zmian, których efektem było wydłużenie przedniej części nadwozia o 40 mm, dopełniają nowe dwukolorowe 18-calowe obręcze kół. Wydaje się, że udało się  osiągnąć cel stawiany przed projektantami z MMC Design, jakim była zmiana proporcji nadwozia Outlandera trzeciej generacji, tak aby uzyskać auto, które będzie niższe, bardziej smukłe i szersze.


 
Projektanci nie ograniczyli się tylko do zmian zewnętrznych. Do najważniejszych nowości w środku pojazdu należy zaliczyć przednie fotele, bardziej wyprofilowane, z powiększonymi bokami, lepiej utrzymującymi kierowcę na zakrętach, a także tapicerki, konsolę przednią oraz wyprofilowaną pod kciuki kierownicę wielofunkcyjną.
 
Zmieniono również to, czego nie widać. Jednym z najważniejszych celów, jakie chcieli zrealizować projektanci przy modyfikacji Outlandera było jego wyciszenie. Rzeczywiście podczas, jazdy testowej mogliśmy przekonać się, że we wnętrzu jest ciszej niż w modelu przed liftingiem. Udało się to osiągnąć m.in. przez umieszczenie mat wygłuszających w wielu miejscach nadwozia, usztywnieniu niektórych elementów karoserii tak, aby nie generowały dodatkowych drgań podczas jazdy, zwiększeniu grubości tylnej szyby, umieszczeniu dodatkowych mas tłumiących drgania zawieszenia i układu napędowego.
 
W układzie napędowym zmiany objęły między innymi przekładnię bezstopniową CVT. Dzięki m.in. zastąpieniu zespołu sprzęgieł przekładnią hydrokinetyczną udało się poprawić dynamikę jazdy, obniżyć hałas oraz obniżyć zużycie paliwa, przy jednoczesnym poprawieniu osiągów.
 
W polskiej ofercie Mitsubishi Outlander 2016 dostępny będzie początkowo w siedmiu  konfiguracjach. Większość wersji napędza benzynowa, 2-litrowa jednostka o mocy 150 KM, która jest dostępna w połączeniu z manualną, 5-biegową skrzynią biegów i napędem na jedną oś oraz z nową, bezstopniową automatyczną przekładnią CVT, z napędem na 4 koła. Silnik diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM współpracuje z  ręczną, 6-biegową przekładnią i automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach w połączeniu z napędem na obie osie. Zarówno benzynowy, 2-litrowy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu, jak i jednostkę diesla o pojemności 2.2 litra poddano modyfikacjom, dzięki którym spełniają one teraz normy emisji spalin EURO 6.  

Mitsubishi Outlander model 2016 - cennik

Ceny w PLN
2,0 Invite Plus 5MT 2WD 95 990
2,0 City Style 5MT 2WD 102 590
2,0 Intense CVT 4WD 112 990
2,0 intense Plus CVT 4WD 120 990
2,0 Instyle Navi CVT 4WD 139 990
2,2 DID Intense Plus 6MT 4WD 138 990
2,2 DID Intense Plus AT 4WD 145 990

 
Ceny nowego Mitsubishi Outlandera 2016 zaczynają się od 95 990 zł (2,0 Invite Plus z napędem na jedną oś i 5-biegową skrzynią manualną), a najtańsza, choć bogato wyposażona wersja 4WD – 2.0 Intense Plus CVT kosztuje 112 990 zł. Prognozowaną przez importera jako najpopularniejszą wersję Outlandera – 2.0 Intense Plus CVT 4WD - wyceniono na 120 990 zł. Na jej liście wyposażenia oprócz świateł dziennych, tylnych i mijania LED znalazł się między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, system dostępu bezkluczykowego, 2-strefowa, automatyczna klimatyzacja, zestaw głośnomówiący Bluetooth, kamera cofania, 18-calowe aluminiowe obręcze kół i relingi dachowe.
 
W najlepiej wyposażonej wersji 2.0 Instyle Navi CVT 4WD (139 990 zł) znajdziemy dodatkowo system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, tempomat adaptacyjny ACC, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, system multimedialny z nawigacją, skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach,  podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika i srebrne wstawki na desce rozdzielczej oraz  panelach przednich drzwi. Za najtańszą wersję z silnikiem diesla (2.2 DID Intense Plus z napędem na obie osie i 6-biegową skrzynią manualną) nabywca zapłaci 138 990 zł. Outlandery z napędem hybrydowym PHEV zostaną wprowadzone do oferty w późniejszym terminie. Ich cenę poznamy prawdopodobnie na przełomie października i listopada.


 Przy okazji prezentacji nowego modelu należy zwrócić uwagę na gwarancję jaką oferuje producent. Od początku tego roku obowiązuje 5-letnia gwarancja fabryczna z limitem 100 000 km, przy czym w okresie pierwszych 2 lat eksploatacji jest ona bez limitu km. Polski oddział Mistubishi Motors umożliwił dodatkowo odpłatne rozszerzenie limitu kilometrów nawet do 300 000, jednak nie dłużej niż do zakończenia piątego roku eksploatacji pojazdu. Dodatkowo w skład gwarancji wchodzi 5-letnie assistance MAP, z którego można korzystać bez limitu kilometrów. W ramach assistance posiadacz samochodu otrzymuje bezpłatną pomoc w przypadku awarii mechanicznej lub elektrycznej, wypadku drogowego, problemu z paliwem (np. jego braku, zatankowania zanieczyszczonego lub niewłaściwego paliwa), zagubienia, złamania lub zatrzaśnięcia w aucie kluczyków, przebicia lub uszkodzenia opony, kradzieży lub jej prób i wandalizmu. Assistance MAP zapewnia pomoc przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę w całej Europie przez 5 lat od zakupu nowego samochodu Mitsubishi, niezależnie od przebiegu auta.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane