/  / MINI Clubman – Teraz ma 6 drzwi

NOWOŚĆ | MINI Clubman – Teraz ma 6 drzwi

null
© MINI
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Najpierw był koncept, a teraz model w ostatecznej wersji produkcyjnej. Nowy MINI Clubman na rynku pojawi się jesienią – na tle poprzednika wyraźnie "urósł", jest bogato wyposażony, a dodatkowo oferuje aż 6 drzwi.

Podczas wystawy IAA Frankfurt 2015 oficjalnie światło dzienne ujrzy nowy MINI Clubman. Samochód swoimi rozmiarami zewnętrznymi oraz przestronnością nadwozia plasuje się właściwie już w klasie kompaktów. Clubman mierzy teraz 4253 mm na długość, 1800 mm na szerokość oraz 1441 mm na wysokość. Rozstaw osi to 2670 mm, a rozstaw kół wynosi 1564 z przodu oraz 1565 mm z tyłu.

Ponadto użytkownicy mają do dyspozycji bagażnik o pojemności standardowo 360 litrów. W razie konieczności "kufer" da się powiększyć do maksymalnie 1250 litrów, przy czym oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40:20:40.

4+2=6
Miłośnicy motoryzacji oraz sympatycy brytyjskiej marki dobrze wiedzą, że MINI Clubman aktualnej jeszcze generacji to samochód z nietypowym, wyróżniającym się wśród konkurentów układem drzwi 2+1. Dodatkowe, otwierane w przeciwnym kierunku drzwi umieszczono po prawej stronie pojazdu.


W nowy Clubmanie zrezygnowano z tego rozwiązania na rzecz "normalnego" układu 2+2. Postanowiono jednak zachować inny, jakże oryginalny szczegół. Jest nim forma dwuskrzydłowych drzwi bagażnika. Otwierają się one na boki – jako opcja również elektrycznie po naciśnięciu guzika.

Samochód na szerokość wizualnie poszerzają dodatkowo zintegrowane, poziomo umieszczone lampy, które można zamówić również w technologii LED.

Wygodnie i z bogatym wyposażeniem
Nowy Clubman oferuje w kabinie pięć pełnowymiarowych siedzeń. Podczas podróży czas umili np. system multimedialny MINI Connected z ekranem o przekątnej do 8,8", który obok informacji z systemu nawigacji oraz audio oferuje też liczne usługi internetowe.

Na liście wyposażenia dodatkowego figurują takie pozycje jak np. elektryczne sterowanie fotela kierowcy z funkcją pamięci, dostęp bezkluczykowy, wyświetlacz Head-Up, asystent parkowania, kamera cofania i Driving Assistant obejmujący także oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, ostrzeżenie o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych, a także funkcja wykrywania znaków drogowych oraz elektrycznie otwierany szklany dach panoramiczny.

Napęd na przednie koła
W nowym Clubmanie zastosowano platformę UKL, znaną już z mniejszych modeli MINI oraz z przednionapędowych BMW. Aktualna wersja bazowa – czyli MINI Cooper Clubman – jako jedyna w gamie dysponuje silnikiem 3-cylindrowym. Jest to jednostka 1.5 z turbodoładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa. Kierowca wyciśnie z niej do 136 KM mocy przy 4000 obr./min. oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1250 obr./min. (230 Nm w trybie Overboost).

Dwie pozostałe jednostki dostępne aktualnie w gamie – czyli Cooper D oraz Cooper S – to natomiast konstrukcje z czterema cylindrami. Moc maksymalna oraz moment obrotowy to odpowiednio 150 KM/330 Nm oraz 192 KM/280 Nm (300 Nm z Overboost).

W późniejszym okresie MINI zamierza wprowadzić do oferty również napęd na wszystkie koła All4.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane