/  / MINI 5-drzwiowe

MINI 5-drzwiowe

MINI|
null
© MINI
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

MINI hatchback, ale w nadwoziu 5-drzwiowym? Tego jeszcze nie było. Marka z Wielkiej Brytanii takie właśnie auto szykuje do rychłej premiery rynkowej podkreślając, że w porównaniu z odmianą 3-drzwiową rozstaw osi jest o 72 mm dłuższy.

Zapewniając o 72 mm większy rozstaw osi i mierząc o 161 mm więcej na długość niż wersja 3-drzwiowa, wariant 5-drzwiowy MINI to oczywiście większa swoboda użytkowa w kabinie. W jej tylnej części są trzy oddzielne siedzenia, a jadący na nich podróżni korzystają ze znacząco większej przestronności: wnętrze jest wyższe o 15 mm i szersze na wysokości łokci aż o 61 mm. Także bagażnik jest większy niż w 3-drzwiowym MINI: jego pojemność to 278 litrów (o 67 l więcej niż w 3D).

Funkcjonalność auta zwiększa także dzielone oparcie kanapy (60:40), po złożeniu którego pojemność transportowa wzrasta do 941 litrów.

W chwili wejścia na rynek MINI 5D będzie zapewniało średnie spalanie w zakresie od 3,6-5,9 l/100 km i emisję CO2 95-136 g/km. Do wyboru będą cztery silniki wyposażone w technologię MINI TwinPower Turbo: dwie jednostki 3-cylindrowe oraz dwa 4-cylindrowce.

3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM napędza model MINI Cooper 5D, zaś 4-cylindrowiec o mocy 192 KM przewidziano dla wersji MINI Cooper S 5D. 3-cylindrowy turbodiesel o mocy 116 KM to napęd MINI Coopera D 5D, zaś MINI Cooper SD 5D wyposażony będzie jako pierwszy w palecie w nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 i mocy 170 KM.

Wszystkie warianty silnikowe spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Jak w przypadku każdego innego MINI, najnowsza generacja silników zapewnia udane połączenie radości z jazdy i niskiego zużycia paliwa. Pomocą są tu zupełnie nowe 6-biegowe skrzynie przekładniowe zarówno manualne, jak i automatyczne Steptronic, oraz szerokie zastosowanie technologii Minimalism, której zadaniem jest ograniczenie zużycie paliwa.

Słynne w MINI własności jezdne "jak w gokarcie" zapewnia opracowane specjalnie dla tego modelu zawieszenie. Opcjonalnie można je uzupełnić o adaptacyjne amortyzatory w ramach systemu Dynamic Damper Control (DDC). Kierowca może też dowolnie wybierać typy zachowań auta w zakresie dynamiki jazdy i komfortu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane