/  / Mercedes V klasa zastąpi Viano

Nowość | Mercedes V klasa zastąpi Viano

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Największy członek rodziny ze Stuttgartu mieści do ośmiu osób i ma połączyć funkcjonalność z jakością, komfortem, wydajnością oraz poziomem bezpieczeństwa, jakie wyróżniają samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Dwie linie wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), dedykowane im pakiety Exterior Sports i Interior Design, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy długości karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów)oraz trzy wersje.
 
Charakterystycznym elementem kokpitu jest dwupoziomowa konsola środkowa oraz trójwymiarowy oraz ozdobny pas. Po raz pierwszy górna część deski rozdzielczej może zostać opcjonalnie pokryta sztuczną skórą z efektownymi przeszyciami. Uwagę zwraca również wolnostojący, centralny wyświetlacz, wielofunkcyjna kierownica z 12 przyciskami, dźwignia zmiany biegów DIRECT SELECT (oraz manetki przy kierownicy w wersjach z automatyczną przekładnią), a także touchpad, który pozwala sterować funkcjami telematyki za pomocą gestów i odręcznie wprowadzać litery lub cyfry.

Liczne konfiguracje ustawienia tylnych siedzeń pomagają spełnić zróżnicowane wymagania. Standardowo, Klasa V wyposażona jest w cztery osobne fotele z podłokietnikami w dwóch rzędach. Za dopłatą pomiędzy indywidualnymi siedzeniami w środkowym rzędzie może być zamontowany rozkładany stół z dwoma odpornymi na zarysowania blatami. Osobne fotele w obu rzędach można zastąpić dwuosobową kanapą z dwuczęściowym, składanym oddzielnie oparciem lub trzyosobową kanapą z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. Jej zewnętrzne, prawe miejsce może być pochylone do przodu lub zdemontowane; złożyć można również całą kanapę w celu wygospodarowania przestrzeni na większe bagaże, takie jak sprzęt sportowy czy meble. W celach noclegowych Klasę V można wyposażyć w trzyosobową kanapę sypialną w ostatnim rzędzie.
Osobno otwierana tylna szyba i drugi poziom załadunku

Aby ułatwić załadunek i rozładunek, Klasa V  jest wyposażona w niezależnie otwierane tylne okno, przymocowane do górnej ramy tylnej klapy. Rozwiązanie to przydaje się na przykład podczas pakowania zakupów, zwłaszcza na ciasnych parkingach, gdzie otwieranie pokrywy bagażnika może być utrudnione. Przy okazji osobno otwierana tylna szyba zapewnia dostęp do drugiego poziomu załadunku, utworzonego przez ważący 18 kg organizer o dopuszczalnym obciążeniu 50 kg. działanie pasów bezpieczeństwa oraz poduszek powietrznych.

W chwili debiutu Klasa V będzie dostępna z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra, uzbrojonym w dwustopniowe turbodoładowanie. Występuje w trzech wersjach mocy – w bazowej odmianie V 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu, zużywając średnio 6,0 l/100 km.
Wariant V 220 CDI generuje moc 120 kW (163 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm. To o 20 Nm więcej niż w poprzedniku, i to przy średnim zużyciu oleju napędowego mniejszym o około 2 l/100 km. Wynik 5,7 l/100 km jest absolutnym rekordem oszczędności w segmencie vanów.
Topową wersję V 250 BlueTEC napędza jednostka o mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego - takimi samymi parametrami legitymował się stosowany wcześniej motor V6.

W chwili debiutu, pod koniec maja br., nowa Klasa V będzie oferowana w wersji o długości 5140 mm, z rozstawem osi 3200 mm i wydłużonym tylnym zwisem. Odmiany kompaktowe oraz ekstradługie dołączą do oferty w późniejszym czasie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane