/  / Mercedes podgryza Porsche

NOWOŚĆ | Mercedes podgryza Porsche

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mercedes-AMG GT. Tak nazywa się drugi model opracowany w całości przez inżynierów z Affalterbach. Mercedes-AMG GT może rozpędzić się maksymalnie do 310 km/h.

"Wraz z nowym GT wkraczamy do najbardziej konkurencyjnej klasy samochodów sportowych. Entuzjastom takich aut na całym świecie chcemy udowodnić, jakie możliwości reprezentuje AMG - podkreśla Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

Mercedes-AMG GT ma wszystko, czego można oczekiwać od autentycznego samochodu sportowego, łącznie z pełną dynamiki stylistyką oraz technologiami zaczerpniętymi ze świata motorsportu. Pod maską drzemie 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo, która z dziką ochotą reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

"Dzięki nowemu GT pozycjonujemy Mercedes-AMG jako dynamiczną markę sportowych aut jeszcze agresywniej niż dotychczas - mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH. "Jego technologia spełnia nasze wysokie aspiracje, jeśli chodzi o dynamikę jazdy, zwinność i osiągi. To drugi sportowy wóz opracowany w pełni niezależnie przez Mercedes-AMG".


Nowa V-ósemka wyróżnia się precyzyjnym oddawaniem mocy, porównywalnym z silnikami wolnossącymi. Kierowca docenia jej możliwości szczególnie w trybach M i Race: liniowa charakterystyka pomaga kontrolować dozowanie siły napędowej, a sterowanie uwzględnia aktualne warunki jazdy i dostosowuje reakcję na gaz do generowanych sił poprzecznych.

V-ósemka ma pojemność 3982 ccm i jest konstrukcyjnie zbliżona do 2-litrowej jednostki turbo AMG, montowanej do modeli A 45 AMG, CLA 45 AMG oraz GLA 45 AMG. W nowym GT generuje ona moc 462 koni mechanicznych oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1600-5000 obr./min., natomiast w jeszcze mocniejsze wersji GT S – aż 510 KM oraz 650 Nm.

Silnik współpracuje z umieszczoną na tylnej osi, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzędgłową o 7 przełożeniach.

Według danych producenta, kierowca siedzący za sterami Mercedesa-AMG GT S rozpędza się do setki w ciągu zaledwie 3,8 sekundy, a maksymalnie może pędzić z prędkością 310 km/h. "Zwykła" wersja oferuje minimalnie gorsze osiągi (odpowiednio 4,0 s. oraz 304 km/h).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane